Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.02.2005, 20:33
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Joo. Ei

Eli niitä ylimääräisiä valoja ja dummyjä ei saa keulaan asentaa. Tätä perustellaan valvonnan vaikeutumisella. Ja OIKEASTI.. Mitä ihmettä niillä toimimattomilla valoilla siellä keulassa tekee? Joskus kun itse olen törmännyt edellämainittuihin virityksiin ja kuski koittaa perustella toimimattomia valoja, joissa ei välttämättä ole edes UMPIOITA, niin on ihan oikeasti meinannut päästä semmonen röhönauru, että olis saanut ainakin viikon vastailla kanteluihin.

Työvaloja saa pakussa ja kuorkissa olla sen minkä kokee tarvivansa. Näissäkin tapauksissa kyllä saattaa joutua perustelemaan, jos valoja on ihan päätön määrä. No kai sitä voi ahkeruudella koittaa jotenkin ehkä mahdollisesti.. Mutta asiallisesti asennetut ja perustellut menee varmasti läpi. No sitten niistä peruutusvaloista sen verran, että ihan mitä tahansa kuuppaa ei peruutusvaloksikaan saa laittaa. Kuvitellaanpa vaikka tilanne, jossa joutuu peruuttamaan autoa pimeässä tienpäällä ja vaikka on kuinka varovainen, niin takaapäin lähestyvä saa paskahalvauksen ja ohjaa autonsa läpi sillan kaiteen jokeen vain ja ainoastaan sen takia, että luulee valomäärästä päättelemäällä, että häiriintynyt Tielaitoksen mies paahtaa tiekarhulla vastaan samalla kaistalla. Eli peruutusvalot peruutusvaloina. -MaTTi- varmaan osaa lisätä ja korjailla, jos nyt jostain syystä puhuin paskaa.

Joo, tuossa kuorma-autoja käsittelevässä jutusssa on semmoinen pikkujippo, että ilmeisesti AKE on antanut kuorma-autoille mahdollisuuden asentaa 2 Kpl apukaukoja siten, että yhdet katolle ja yhdet alas. Tämäkin hyvä asia onnistutaan kyllä kusemaan sellaisella pelleilyllä, että laitetaan annetuista mahdollisuuksista huolimatta ne valot palamaan yhtäaikaa, vaikka kyseessä on juuri tarjota mahdollisuus siihen, että voidaan käyttää joko katto- tai keulavaloja. Ja kohta AKE kieltää edellämainitut "tuplavalot"... Huono homma.

Tuosta katolle asentamisesta olen kyllä sitämieltä, että soisin apukaukovalojen voivan olla myös nokkamallisissa autoissa katolla, eli tuo etuakselisääntö on kyllä hieman syvältä, mutta minkäs voit.

Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com

Edited by - Nalle on 15/02/2005 20:40:03
Vastaa lainaten