Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 29.07.2016, 11:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä olen vierastanut bensavehkeitä jo pitkään. Samalla huomannut, että muutos tapahtunut siinä, että uusissa dieselvehkeissä on yhä enempi hilavitkuttimia. Mikä onkaan tänä päivänä uusien diesel ja bensavehkeiden ero?

Yhtenä erona aikaisemmin pidin, että vähän isompikaan dieselkone ei kuluta ihan järkyttävästi. Dieselkoneisiin on iskenyt niiden pienentäminen ja niissä on sitäkin enempi ahtamista ja veikkaan myös hilavitkuttimia.

Vielä jossain HJ61:sessä oli dieselkone kohdallaan.
Joo, kyllä se on nykydiisseli ihan eri paljon monimutkaisempi kuin bensakone. Puolet pakoputkesta on pönttöö ja antureita, pakokaasujen jälkikäsittely on monimutkaista ja vikaherkkää. Toyotakin heittäny tämmösen uutisen ilmoille: http://tekniikanmaailma.fi/autot/toy...4-00177816-999

Esim. mun FJ:n bensakone tuntuu ihan simppeliltä, ei oo ees EGR:ääkään. ECU ja sitten suuttimet ja puolat joka pytylle. Lambdat putkessa kattoo miten palaa.
Vastaa lainaten