Palalukkohan ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä tasauspyörästön lukko vaan tasauspyörästö heitetään mäkeen ja ko. mekanismi tukitaan tilalle.
Tästä johtuen renkaat ei pyöri ilmassa vapaasti kuten normi tasauspyörästöllä.
Kaarteessa mekanismi antaa ulommaisen eli nopeammin pyörivan renkaan pyöriä vapaasti ja kaikki veto välittyy sisemmän renkaan kautta.
Itsellä kokemusta kahdesta kyseisenlaisesta lukosta ja molemmat toimi kuin junan vessa, toki shimmasin ne ohjeiden mukaan enkä vain paiskannut paikoilleen.
Mulla ne piti juuri havaittavaa raksutusta kaarteessa, ei mitään pauketta tms.
Jos on vanhat poskirattaat käytössä niin niiden kuluminen vaikuttaa lukon käytökseen luultavasti jonkun verran ja jos shimmaus on tarpeeksi pielessä niin se ei paranna tilannetta.
|