Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli
Nyt jos siis akseli olisi keskeltä poikki ja laakeroitu, akseli pääsisi kiertymään. Ei joustot kävisi niin puslien päälle  Liike akselin laakerilla olisi siis todella minimaalinen, mutta alapään puslien kestävyyttä se lisäisi sekä helpommin eläisi.. mutta saako leimalle?
|
Kyllähän tämä voisi toimia piirrustuspöydällä, mutta mielestäni se kannattaisi jättää suunnitelmaksi. Liian paljon työtä pienen lisähyödyn vuoksi ja samalla saadaan aikaan yksi hajoava paikka lisää akseleihin. Jos jakarien suorituskyky pehmeämmillä puslilla ei itselle riitä, niin sitten suosittelen jonkun aftermarket-kitin hankkimista - mielellään 3-linkki eteen ja 4-linkki taakse. Laakeroidun akseliputken leimakelpoisuus taitaa olla toteutuksesta kiinni, en usko että sitä varsinaisesti on kielletty missään vaikka en nyt lakitekstiä ala läpi lukemaan.