Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 14.07.2016, 20:25
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Vähän Ippen asiaa sivuten,
Omassani on vihdoin leima, taakse uudet sylinterit vähän pienemmät kun kiinni olevat, jarruvoimat oli jossain 1.6 tuntumassa, kengät uudet myös. Rummut sorviin ja hiomapaperia.

Päätin sitten ruveta tuohon moottorin kumityynyn vaihtoon koska vanha oli kuskinpuolelta riekaleina ja moottori makasi öljynlauhduttimen putkien päällä.
Eihän tuolla mihinkään uskaltanu lähteä ku sai pelätä että putket menee puhki ja öljyt mäelle.

Kumit olikin ihan ok helppo vaihtaa, tunkilla mahtu konetta nostamaan niin paljon että mitään ylimääräistä ei tarvinu purkaa.

Mutta eipä vaan uudet kumitkaan käynny noiden öljynsuodattimelta lauhduttimelle menevien putkien kanssa. Taas jäi putkien varaan, aiemmassa kokoonpanossa toi iso ylärikka oli kokonaan poissa ja välissä oli mutteria yms tilkettä että kone jäi ylemmäs.
Joten poistin koko lauhduttimen ja putkitukset.
Tohon on vaihdettu moottori, oisko se jostain henkilöautosta, oisko siinä noi erilaiset putket?
Miten noi teillä menee?
Tarviiko toto lauhdutinta oikeesti kun ei tolla mitään vedetä, voinko vaan tulpata lähdöt suodattimelta.
Taitaa lauhdutinkin vuotaa alhaalta hieman mutta täytyykö metästä uus semmonen ja vetää vaikka hydeletkut sinne?

Linkissä kuvia tapahtuneesta, onko 617 ja 617A samat noi pyöreet kumit?

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE...kumit+14.7.16/
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten