Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 13.07.2016, 13:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Toi muuten olisikin kätevää.. laittaisi vaikka pari eri kokoista kuristinta pakosatsien jälkeen, ja sitten kolmantena kunnon tuuban mistä käryt kulkee sutjakkaasti. Voisi aina vaikka hytistä kahvaa kääntämällä valita torven mistä pakokaasut kulkee ja sillä määrittää millaisella kulutuksella nyt haluan ajaa


Mutta jos nyt ihan tosissaan puhutaan, niin vaikkapa täältä voi lukea miten pakosarjat/ peltisarjat vaikuttaa koneen teho- ja vääntökäyrään; huomioidaan sitten se että nimenomaan pakosarjat ja kollektori(t) on se mikä eniten vaikuttaa teho- ja vääntökäyrään. Loppuputki kun on siinä määrin kunnossa että se hengittää niin hyvä juttu.
Kulutukseen homma voi vaikuttaa hieman vain siinä tapauksessa, jos teho- ja vääntökäyrä muuttuu merkittävästi ja sitä kautta konetta pitää ajaa eri tavalla kuin ennen.

http://www.hotrod.com/how-to/engine/header-basics/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2016 13:21
Vastaa lainaten