Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 13.07.2016, 08:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Minulla on ollut Jeepissä ihan orkkisputkisto lambdoineen, sitten vähän avarrettu orkkis valurautaisilla pakosarjoilla, sen jälkeen mieto virinokka + paremmin virtaavat virikannet + peltisarjat + vieläkin paremmin virtaava putkisto.
Niin kauan kun autossa on ollut samat välitykset ja samankokoiset/ tyyppiset renkaat alla, on auto kuluttanut 0,5 litran tarkkuudella normiajossani aina saman verran. Tuo puolen litran hyppy tuli viimeisimmän päivityksen mukana. Sitä ennen en voi sanoa huomanneeni normiajossa putkiston muutoksista mitään hyötyä/ haittaa - paitsi paremman käyntiäänen

Tällä on nyt tullut veivattua kohta 75 000km, joten uskallan sanoa että tiedän jos kulutuslukema muuttuu oleellisesti kun jotain asiaa autossa muuttaa.



Selvästi paremmin hengittävä putkisto monesti vaikuttaa alavääntöön, ja koneesta riippuen sen sitten joko huomaa tai ei. Omassa autossa alaväännöt ei mielestäni ole mitenkään huonontuneet, tai ainakaan en ole sitä persdynossa huomannut. Sen sijaan reippaalla kaasulla ja lähempänä punarajaa eroa on tullut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2016 08:40
Vastaa lainaten