Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 11.07.2016, 21:50
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hulkkmi
Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
=En vanno mutta oisko lava 4lla ja hytti takapenkkien alta, hytin lattialta ja iha edestä puskurin luota eli 6lla.
Itse laittasin nylonia jos halvempaa, molemmat varmaan siellä kestää.

- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
=8.8 kovuuden jenkatappia ja tekee sopivat.

Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
=tais ne liki sentin paksut mutikat olla.. empä oo uusinu.

- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
=Viimeks ei 50mm korotukses ainakii mitää jatko pätkää tehty, poorituksista löysäämällä saa vähän pituutta lisää jos tarvii.
Tankit letku uusi ja muistaakseni ohuempi huohotinputki myös, esim. etra myy.

- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?
=Syyläriä ei tarvi pudottaa, letkut riittää kyllä, jos repii tuulitunnelin irti muutenhan flekti ottaa kiinni.
Tunneli muistaakseni käy myös jos leikkaa alapään auki.
Etupuskurin sai muokattua aika helposti niil orkkis kiinnikkeillä ihan ok sopivaks.

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?
=Nosta päätt kerraan äläkä vaan kulmasta kiikkuu ikävästi.
Johdoissa ei pitäis olla mitään, jarruletkuja putkia kattele ei mitää suurempaa onkelmaa.
Vaihdekeppien reikää joudut sorvaa isommaks.. ottaa kummeja pois.. vääntelee keppiä... jotain noista melko varmaan.

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?

Tuossa pultit: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123684

Muuten tuossa hulkkmin vastauksessa oli aikalailla kaikki noin niinkuin niin ja näin.

-rattiakselin reijän kohta menee uusiksi tulipellistä
-syylärin joutuu puottaan, helppo tehdä latasta osat
-vaihdekeppien kanssa joutuu isoimman jumpan tekemään, niille jatkoa ja vähän väänteleen ja käänteleen että kaikki pelaa.
-etupuskuriin joutuu tehdä korokepalat
Vastaa lainaten