Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4WD
"Minkäs moinen hehku systeemi siinä on, mulla vuoti new hollannin koneessa hehkun kautta löpöä öljyn sekaan."
Imusarjassa on thermostart laite ja tankki on yli 50cm thermostartlaitetta alempana
|
Kyllä siitäkin voi polttoainetta moottoriin päästä, vaikka tankki on alempana. Jos thermostartin siitin vuotaa, valuu sen säiliön sisältö koneen seistessä imusarjan kautta sylintereihin ja mäntien ohi pohjaan. Ikävä vika, kun pesee samalla öljyä pois sylinteriputkista.
Näkyy olevan yön tumma säiliö, josta ei näe pinnan pysyvyyttä. Omassa on lasinen, niin näkee helposti, että pinta pysyy ylivuotoputken tasalla. Se thermostartin säiliö täyttyy polttoaineen paluuvirtauksesta ja siinä säiliössä on sitten oma ylivuotolinja, josta ylimääräinen jatkaa eteenpäin. Näin se täyttyy automaagisesti koneen käydessä.
Jos suutinta ei halua heti vaihtaa (on aika edullinen), niin voi sen niinkin testata, että ottaa säiliöltä suuttimelle vievän letkun irti ja tulppaa sen. Jos öljyn pinta silti vaan jatkaa nousua, tulee vuoto muualta. Säiliö tyhjenee sormille, kun letkun ottaa irti