Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman
ni pitäs vaan saada aikaiseksi vaihdella kaikki 
|
Tulipa turattua tuo operaatio, eli olkatappien laakerit ja pyörän laakeri ja kääntöpään tiivisteet.
Alempi olkatapin laakeri oli ruostunut


eli voitelu on ollut veden varassa. Sellaista suklaakiisselin väristä ja tuntuista (mausta en tiedä kun en maistellut

) mähnää oli paikat täynnä. Oli melko savotta putsailla paikat ennen kuin pääsi uusien osien asennukseen.
Sinällään simppeliä hommaa muuten, mutta laakeriprässin puute lisäsi vaikeusastetta hieman. Onneksi paikallinen autopaja jelppasi uuden pyöränlaakerin prässäämisessä. Ja se avaustyökalu oli ihan ässä.
olkatappien laakerien koolien irroitus onnistui muuten näppärästi 24mm konehylsyllä sievästi naputtelemalla, sen ulkohalkaisija oli juuri sopiva (olikohan 35mm) tuohon hommaan.
Kääntöpään tiivisteet oli edellinen seppä vetänyt jollain tiivistemassalla ja huolella, niitä sai rapsutella aikansa pois.
Tuli laitettua ohjauksen vaimenniniskari paikalleen myös, vähän tukevoitui tuo ohjaus. En tiedä onko tuo sitten pitkän päälle haitaksi, kun on ohjaustehostinkin? Ainakin teettää tehostimella enemmän töitä?