Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 04.07.2016, 00:15
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.781
Perusasetus

Tuo kierrosanturi vaatii oskiloskoopin että sen toiminnan saa selville.
Sillä näkee signaalimuodon ja jännitteen mitä se anturi antaa pihalle.
Yleismittari on aika köpö laitos selvittämään tuollaisten antureiden signaalia.

Yleismittarilla voi ja kannattaa mitata anturin resistanssi. Eli vastusmittausalue yleismittarista ja uskoisin että ~1kohm on aika lähellä toimivan anturin resistanssia.
Jos näyttää ääretöntä tai pyöreää nollaa niin anturi on rikki.
Vastaa lainaten