Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.06.2016, 20:35
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Olen käyttänyt autoa nosturilla monta kertaa ja ihan hakemalla hakenut vikaa. Ja erityisesti olkalaakereista, kun jäsen GKC sanoi autoa myydessään vaihtaneensa toiselle puolelle. Olen väännellyt renkaiden kanssa ja ilman. Mutta ei vain välystä tunnu missään.
En nuista kulmista uskalla varmaksi sanoa, että miten ne pitäisi olla, kun ei ole toista samanlaista mihin verrata. Sain autodatan taulukon caster kulmista eri jousituksen korkeuksilla ja tuollainen 50mm korotus voi kuitenkin muuttaa sitä useita asteita. Siinä oli kuvat mittauspisteistä, mutta ne oli hieman epämääräisiä, joten en ole varma tulkitsinko niitä oikein. Jos tulkitsin oikein ja caster on vain 1 aste ja siihen yhdistetään 35x12,5 mutakuvioiset renkaat, niin voihan siinä herkästi tulla pientä vispaamista. Tilasin kuitenkin puslat, sitten ollaan viisampia, kun ne on paikallaan.
Sellainenkin mahdollisesti asiaan vaikuttava juttu tuli mieleen, että olen nyt vasta laittanut auton "työkuntoon". Eli mulla on työkaluja ja muuta tavaraa satoja kiloja, joista suurin osa on taka-akselin päällä ja sen takapuolella. Eli lokarien päälle tehdyillä hyllyillä. Jos kulmat on muutenkin rajoilla, niin voi tuo perässä oleva paino tehdä ohjauksesta hieman epävakaan.

Edit. Olin vähän hidas. Juuri tuota tarkoitin, mistä Mika T laittoi kuvan. Mulla ei tosin läheskään nuin paljoa. Eiköhän tuon saa epäkeskopuslilla korjattua.
Jännästi vispaus on kadonnut melkein kokonaan, joillain nopeuksilla satunnaisesti tuntuu, mutta hyvin lievästi. Ainoa muutos autossa on, että laitoin vinssin keulaan. Epäilen edelleen vahvasti caster-kulmaa ja tuo keulaan tullut ~30kg hieman korjasi sitä. Eilen tuli puslasarja, mutta vasta ensiviikolla ehdin sen vaihtamaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bäkström Näytä viesti
Minkäslaisia kokemuksia uretaanipuslista Geen alla?

Millä jarrusatuloilla toteutettu taakse levyjarrut w460seen?
Nuo epäkeskopuslat on uretaania, mitkä on nyt tarkoitus laittaa paikalleen. Edelliseen Geehen laitoin myös uretaanipuslat, mutta symmetriset. On ne ainaki halvat, en mitään käytännön eroa niissä huomannut. Tiedä sitten kestääkö yhtä kauan, kuin alkuperäiset mutta jos puoletkaan siitä (~15 vuotta) niin riittää mulle.

Sitten olis pari pientä vikaa, joihin saa antaa korjausvinkkiä. Kun tankin mittari näyttää, että jäljellä on n. 1/4 osa, niin tankki on tyhjä. Arvatkaas mistä muuten tiedän Muuten sen toiminta on suht. loogista, tosin näyttämä saattaa muuttua välissä hieman ylöspäinkin. Tankin merkkivalo syttyy, kun tankkaa täyteen ja jossain vaiheessa kun tankki vajenee, niin sammuu. Mittarin pistokkeista en löytänyt mitään erikoista. Mihin kohtaa koria mittarin maajohto menee? Vikahan voi olla myös tankin päässä, mutta pääseekö tankin anturin pistokkeisiin käsiksi ilman tankin irroitusta?

Aiemmin oli puhettakin satunnaisesta ABS-viasta. Eli merkkivalo syttyy ja kiekkamittari menee nolliin, korjaantuu itsestään hetken kuluttua. Vinkattiin ylijänniterelettä. Voiko vian todeta siitä muuten kuin vaihtamalla uuden releen? Kannattaako käytettyä laittaa, vai onko yleinenkin vika? En tosin ole latausjännitettäkään vielä mitannut, eli voi olla laturissakin häikkää. Akku on puolivuotta vanha.

Takalukko ei kytkeydy. Keltainen merkkivalo syttyy, kun painaa katkaisijasta, mutta ei muuta. En ole vielä ehtinyt perehtyä vikaan ollenkaan. Onko jokin yleinen vika minkä kannattaisi tarkistaa ensimmäisenä?

Sitten vielä tehoista ja ahdoista. Mulla on nyt paikallaan W140 Ässän vastaavasta koneesta turbo. Onko mitään käryä, paljonko siinä koneessa on vakiona ahtopainetta? Se oli alipaineohjattu ja muutin sen paineohjatuksi eri turbon kellolla. Tällä hetkellä maksimi on n. 0,6bar. Ässälle on tehoksi ilmoitettu 150 hp, kun tuolle Geen moottorille 137hp. Onko niissä muuta eroa kuin turbo ja sillä ehkä kovemmin painetta? Onko pumpuissa mitä eroja? Johtoja siihen ainakin meni enemmän, mutta kuori näytti samalta. Sisälle en katsonut Välijäähdytin löytyy, pumppu on vakioelementeillä, saattoi olla jotain säädetty. Voiko/kannattaako tuolle paketille tehdä mitään, vai tarviiko välttämättä holsetin ja isommat elementit?
Vastaa lainaten