Ei tässä brexitin jälkeisessä "uutisoinnissa" ainakaan jää epäselväksi, mitä mieltä toimittajat ovat asiasta. Uutisoidaan brexit-krapulasta, kun noin 1000 brittiä on googlettanut, että mikä on Eu. Tai miljoonien ihmisten vetoomuksesta uuden äänestyksen puolesta, joista mm. 39000 oli vatikaanista

Ja vielä twitteristä oli löytynyt muutama tyyppi, jotka oli katunu äänestystään. Kertakaikkiaan hirveää paskaa suomalaiselta medialta. Ehkä toimittajakunta pelkää fixitiä?
Tosiasia varmasti on, ettei Britannian kansa tiedä mitä tästä seuraa, mutta ei taida tietää kukaan muukaan. Joidenkin mielestä tällaiset päätökset pitäisi jättää poliitikoiden ja virkamiesten päätettäväksi, mutta minä olen vahvasti erimieltä. Kun katsoo nykyisen tai muutaman edellisen hallituksen touhuja, niin ei siellä juuri keskivertokansalaista viisaampia ihmisiä ole. Toisekseen vaalien jälkeen mielipiteet muuttuu turhankin nopeaa, vai koska olette viimeksi kuulleet lausahduksen "Missä Eu, siellä ongelma"? Virkamiehet valitaan pitkälti sopivuuden, eikä pätevyyden perusteella. Lisäksi virkamiesten ja poliitikkojen intressit usein eroavat kansan intresseistä. Lyhyemmin sanoen, jos kansa on liian tyhmää äänestämään poliittisista päätöksistä, niin miten se olisi pätevä valitsemaan oikeat poliitikot asioita hoitamaan? Kansa kuitenkin eniten kärsii huonoista päätöksistä, joten jääköön niiden päätösten tekeminenkin kansalle.
Muuten olen Fixitin kannalla, vaikka en voikkaan tietää mitä siitä seuraa. Eu:n epädemokraattisuus ja byrokraattisuus ovat niin ison luokan ongelmia, etten usko niiden korjaantuvan ilman unionin hajoamista.
Ps. Tuli vielä uutisoinnista mieleen, miten annetaan ymmärtää kuinka Britannia jää täysin eristyksiin muusta Euroopasta. Kuitenkin viimeisen vuoden aikana on Suomen ja Ruotsin välillä ollut melko tiukka rajavalvonta, kun taas Norjaan on saanut mennä kenenkään pysäyttämättä.