Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
Ok.
Oudoltapa kuulostaa.
En haluais jankuttaa, mutta tarkasta vielä ne olkalaakerit. Vahva veijari rynkyttää niistä välykset esiin ihan eturenkaat tontissakin, mutta keula ilmassa ne on helppo löytää.
Toinen vaihtoehto vois olla vaurioitunut akseliputki.
|
Olen käyttänyt autoa nosturilla monta kertaa ja ihan hakemalla hakenut vikaa. Ja erityisesti olkalaakereista, kun jäsen GKC sanoi autoa myydessään vaihtaneensa toiselle puolelle. Olen väännellyt renkaiden kanssa ja ilman. Mutta ei vain välystä tunnu missään.
En nuista kulmista uskalla varmaksi sanoa, että miten ne pitäisi olla, kun ei ole toista samanlaista mihin verrata. Sain autodatan taulukon caster kulmista eri jousituksen korkeuksilla ja tuollainen 50mm korotus voi kuitenkin muuttaa sitä useita asteita. Siinä oli kuvat mittauspisteistä, mutta ne oli hieman epämääräisiä, joten en ole varma tulkitsinko niitä oikein. Jos tulkitsin oikein ja caster on vain 1 aste ja siihen yhdistetään 35x12,5 mutakuvioiset renkaat, niin voihan siinä herkästi tulla pientä vispaamista. Tilasin kuitenkin puslat, sitten ollaan viisampia, kun ne on paikallaan.
Sellainenkin mahdollisesti asiaan vaikuttava juttu tuli mieleen, että olen nyt vasta laittanut auton "työkuntoon". Eli mulla on työkaluja ja muuta tavaraa satoja kiloja, joista suurin osa on taka-akselin päällä ja sen takapuolella. Eli lokarien päälle tehdyillä hyllyillä. Jos kulmat on muutenkin rajoilla, niin voi tuo perässä oleva paino tehdä ohjauksesta hieman epävakaan.
Edit. Olin vähän hidas. Juuri tuota tarkoitin, mistä Mika T laittoi kuvan. Mulla ei tosin läheskään nuin paljoa. Eiköhän tuon saa epäkeskopuslilla korjattua.