Näytä yksittäinen viesti
  #1235  
Vanha 14.06.2016, 21:18
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ei ihan aukea mulle tuo "kääntyy alle" termi, Puhutko nyt caster vai camber kulmista ??

Korotus vaikuttaa casteriin, eli sivultapäin katsottuna olkatappi linjaan, vs. vaikkapa prätkän etuhaarukka, loivasti eteenpäin ... Keskittää ohjauksen -> menee suoraan ilman ohjausta jne...

Camberiin korotus ei juuri vaikuta, eli edestäpäin katsottuun olkatappilinjaan, jota ei G ssä voi säätää. Välys olkalaakereissa voi toki aiheuttaa muutosta siihen.
Tarkoitan, että oikealla kääntäessä molempien renkaiden pitäisi käsittääkseni "nojata" taakse/oikealle. Mutta nyt se ei tee niin, vaan vasemman puolen rengas on hieman eteen/vasemmalle kallellaan. Tuohonhan vaikuttaa sekä camber, että caster ja kun toista ei voi säätää, niin oletettavasti vika on casterissa. Vastaavasti oikea rengas tekee samoin, kun ohjauksen kääntää vasemmalle.
Kokeilin vertailumielessä W123:n ohjaussimpukkaa. Siinä oli välystä paaaaljon enemmän ja ohjautuu ihan hyvin. Voi olla, ettei tuolle Geen simpukalle ole tarvetta tehdä mitään. Ajattelin tilata puslasarjan, hintaa näkyy olevan 120eur+rahti 25, sisältäen pitkittäisten tukivarsien puslat eteen ja taakse akselin ja rungon päähän. Onpahan sitten ainakin yksi mahdollinen vika karsittu ja samalla uudet puslat vaihdettu.
Vastaa lainaten