Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nollawille
Kävin hermojaraastavalla kauppareissulla ja huomasin, tottatosiaan! Ääni loppuu kun raville antaa kytkintä. Mihin laakereihin tuo ääni voisi viitata? Tietämykseni autojen sielunelämästä ja tekniikasta päättyy tankkaamiseen ja renkaanvaihtoon. Näyttäisi siltä että myös takavakaajan ruosteisiin runkotappeihin tulen tutustumaan lähiaikoina kun auton alla kävin ryömimässä.
En osaa huoltomiehen ihonväristä kommentoida mutta alle 1000km sitten auto kävi huollossa jossa vaihdettiin moottori- ja vaihteistoöljyt. Sanokaa ihmiset ettei tämä ääni voi tulla vaihteistosta, jooko!
|
Ne kallistuksen vakaajan pystytangot ruostuu siitä alapään kumien välistä poikki, helppo vaihtaa, tarvikkeena parikymppiä kappale ja vaihda molemmat vaikka toinen olisi vielä ehjä.
Ota joku toinen autoon kuuntelemaan ettei ääni tule takaa, onhan tämä neliveto?
Teoriassa voisi olla kardaanin tukilaakerit ja kuluneet joustokumit, pyörii siis mukana vaikka ei olisi vetoa taakse.
Onko väliä äänellä veto/moottorijarrutus? Entä paikaltaan kiihdytys neliveto napista päällä?
eiku... ääni häviää kun kytkintä painaa eli ei toi kardaani sovi