Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Uusilla renkailla tuntui paremmalta, mutta jarruttaessa vielä vispasi hieman. Tutkin sitten lisää, niin tuntui että simpukassa olisi hieman väljää. Kirin sitä, mutta en enää ehtinyt koeajolle. Tuossahan on korotusjouset ja ilmeisesti alkuperäiset tukivarren puslat, joten caster on luultavasti pienempi kuin alunperin. Jos ei muuta syytä löydy niin pitänee hommata epäkeskopuslat joilla saa muutettua kulmaa.
|
Simpukassa edelleen väljää. Olikos tuossa säätö niin, että lukkomutteri auki ja kuusiokolopulttia aukipäin, niin pitäis tiukkeentua? Väänsin sitä ääriasennosta toiseen, enkä saanut välystä pois. Auki-asennossa välys tuntui olevan kuitenkin pienempi. Onkohan nuihin korjaussarjoja saatavilla vai mitä sille vois tehdä?
Edit. Yritin tutkia pyöränkulmia ja kyllä caster taitaa olla senverran pielessä, että se voi olla ainakin osasyy vispaamiseen.
Nyt kun ohjauksen kääntää ääriasentoon, niin ulkokurvin rengas kääntyy alle. Ei kai se niin saisi tehdä? Tuon mittasin vatupassilla vanteen kehältä auton ollessa tallissa, tarkkoja mittalaitteita mulla ei tuohon hommaan ole. Muutenkin tutkailin nuita autodatan taulukoita, jos tulkitsin ne oikein niin caster on tuolla korkeudella 1-2astetta, kun se "normaalikorkeudella" on viiden asteen luokkaa. Voi tosin olla, että tulkitsin niitä väärinkin, ne ovat hieman sekavia maallikolle.