Nostajat tuli vaihdettua ja samalla uus paisari vuotavan tilalle niin eiköhän tuo tee nyt koko ajan painetta vesiletkuihin ja kuse nestettä pihalle, lämmötkin nousee motaria reippaammin (120) ajellessa. Täytyy nostaa seuraavaks kansi pois. Kai se on vaan hyväksyttävä että nuo 603 turbokoneet alkaa olla sen ikäisiä ja kovalla käytöllä olleita että kannet on monista halki.
Ja jottei tekeminen loppuis kesken niin vaihteisto kusee moottoritiellä ajellessa öljyä pihalle (täytyy tsekata ensiks huohotin) ja polttoainepuolella on jotan mystistä ilmavikaa kun karkeasuodattimessa ja kirkkaissa polttoaineputkissa kulkee koko ajan runsaasti ilmaa. Autossa näytti olevan vielä bensamallin polttoainetankki paikoillaan ruiskupumppuineen päivineen, onkos dieselin tankki erilainen? Vika vois olla tuolla tankin päässä kun se ei vuoda ulospäin mitään, tilanne on sama tyhjällä ja täydellä tankilla. Tai sit mulla on vaan halkeama jossain polttoaineputkessa.
Osaako joku sanoa onko 603 ja 606 koneissa geessä ilmastoinnin kompura kuskin vai apukuskin puolella? Ainakin 124 kopassa se on kuskin puolella mut en tiedä mahtuuko se geessä ohjaussimpukan takia. Tuo auto on alunperin bensakoneinen ja kompura on omatekoisilla kiinnikkeillä apukuskin puolella ja blokkaa täten aika tehokkaasti kaiken huoltotoiminnan siltä puolelta....
|