Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 06.06.2016, 16:56
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Jatkoa päivälle nro 2

Elikkä leiristä lähdön jälkeen oli hiukan märempiä paikkoja ja sen jälkeen soratie siirtymiä, mutta alkoi sitä märkääkin löytymään.













Tämäkin paikka oli kierrettävissä kuivan maan kautta joten reitti soveltuu myös ei niin rakennetulle autolle.

Pieni pätkä kuivaa siirtymää ja taas löytyi märkää..









Tässäkin oli silta vieressä niin pakko ei ole tuon lääseikön kautta vinssata.









Lääseikön jälkeen oli hetken matka taas kuivaa siirtymää, tultiin pieneen notkoon josa vaihtoehtona oli ajaa rinne reittiä tai sitten harrastaa pientä kahlaamista.



Pikku lammikko











Vettä oli melko paljon keski osassa lammikkoa, sinisessä hiluxissa kastui penkit jo pikkusen ja suzukista tippui apumies kyydistä kun liian innokkaasti availi ovea ennen kuivaa maata ja etpyörä nousi kiven päälle ja sillon appari oli menossa perä edellä ovi aukosta kohti lammikkoa

Vesileikkien jälkeen olikin sitten kuivaa siirtymää jonkunmoinen pätkä ja saavuttiin soratielle, tässä kohti paikalliset jatkoivat matkaa eri suuntaan ja me lähdettiin katselemaan leiripaikkaa tien päästä,

Paikka löytyi mutta keli oli muuttunut melko surkeaksi.

Tähän piti pystyttää leiri nro 3 mutta vettä ja räntää alkoi satamaan niin suunnattiin kohti leiri nro1 eli takaisin kodalle.







Puhelu jounille ja avainten nouto reissulle koko kolonna, oli siinä paikallisella poliisilla ihmettelyä kun voblailtiin keskustan läpi hakemaan kodan avainta,sitä ennen siirtymää noin 50 km



Viimeinen yö vietettiin sitten kodassa,

Vielä ryhmäkuva saariselän nesteen pihassa



Päivä nro3

Aamulla kodalla heräilyä ja aamupalan syöntiä, autojen pakkaaminen ja kohti kuljetuskalustoa. Kuivan maan metsä siirtyminen ja hiukan väärään suuntaan kurvailua pikitiellä... kaluston kyytiin pakkaaminen ja keulat kohti Raajärveä, suunnitelmissa oli reissun vika yö viettää wanhassa kaivoskylässä mainarissa, nokka kohti Sodankylää, siellä väli tankkaus ja evästä naamariin, sen jälkeen nokka kohti pyhä-luostoa ja sitten kuului radiosta että oli tankkaus kortti jäänyt sodankylään, ei muuta kuin nokka ympäri ja yksi autokunta lähti hakemaan korttia ja aikoivat ajella perässä raajärvelle.

Loppu porukka jatkoi matkaa ..

Perille kun päästiin raajärvelle niin päästiin nauttimaan mainarin mahtavista eväistä ja saunasta, ajamassa ei käyty enää joten loppu ilta menikin turinoidessa ja reissun fiilistelyssä...

Päivä nro 4

Hessu lähti meille oppaaksi kun oli uutta porukkaa mukana ja kierreltiin vanhoja kaivoksia ja kuultiin samalla vähän paikan historiaa, sitä ennnen tietysti nautittiin mainarin mahtava aamiainen.

Sitten alkoikin olemaan läjdön aika kohti oulua, osa porukasta lähti toista reittiä ja osa jatkoi matkaa ranua-pudasjärvi-oulu reittiä,

Ennen pudasjärveä jossa oli tarkoitus kahvitella paikallisen offi miehen kanssa 75 beejiistä petti remmiturbon alapultti joka meni hihnan väliin ja käryhän sieltä nousi.

Puukolla remmi poikki ja matka jatkui







Matkaa jatkettiin ja 75:sessa oli syötöt täysillä ja turbo pois pelistä niin sehän pukkasi niin perkeleesti mörköä putkesta, oli siinä muilla ihmettelemisen aihetta

Pudasjärven kahvi hetken jälkeen alkoi porukka pikku hiljaa hakeutumaan koteihinsa ja reissu alkoi olla päätöksessä,

Jotain jäi varmasti kertomatta kun kaikkea ei näin äkkisältään muista mutta iso kiitos mukana olleille ja erikois kiitokset ivalon porukalle,mahtavia tyyppejä ja mahtavat jutut,

Suosittelen muillekkin tuonne menoa, pärjää pieni renakisellakin autolla esim 33 ja haastetta saa 31 renkaillakin.

Kiitos ja kumarrus vielä kaikille!
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten