Kolme vuotta sitten pähkin itse samaa asiaa ja väänsin exceliä avuksi, sitä voi katsella täällä jos siitä apua on:
https://1drv.ms/x/s!AtsxdmQG0FMOvBbLRdJGAy4LogP9
Lopputulemana olin ostamassa Jonseredin / McCulloghin 3-teräisellä leikkurilla varustettua konetta. Periaatteessa sama kone kuin Husqvarna, mutta vanhemmat kuoret ja huonompi moottori. Keskenään nuo J/M oli tasan sama vehje eri väreillä. Sittemmin muutin ja leikkuri jäi ostamatta. Nykyisen kämpän mukana tuli traktorimallin Husku joten sillä mennään.
Stigat totesin liian korkeiksi, leikkuupöydän huoltoasennon puute ja synkronoidut terät ei myöskään kiinnostaneet ja keinuva eteen/taakse poljinkin vaikutti hankalalta. 2-teräinen Jonse olis halpa, mutta siinä on vastaava leikkuupöytä mitä traktorimalleissa ja se jättää herkästi keskelle raitaa jos terät on huonot tai ajaa pienillä kierroksilla. Myöskin 2-teräinen vehje oli huomattavasti raskaampi ohjata kuin 3-teräinen.
Appiukko hommasi Partner-merkillä tuon 3-teräisen joka on edelleen sama kone kuin Jonse/McC. Vajaa kymmenen kertaa olen sillä heidän nurmikon ajanut ja mitään huomautettavaa en ole keksinyt.