Ajonestolaite, rattilukko, varkaudenestolaite, mitä näitä kaikkia nyt onkaan...
Hakua on käytetty ja kuukkelia selattu asian tiimoilta. Kysymys siis kuuluukin mikä on katsastuksessa hyväksytty ajonestolaite? Ja vieläpä semmonen simppeli ja halpa.
Finlexin sivuilta lainattu.
"M1-luokan ajoneuvossa on lisäksi oltava sanotun direktiivin mukaisesti e-hyväksytty ajonestolaite."
Täällä päin katsastuskonttorilla kertoivat että tämmönen
keppimallinen rattilukko ei käy koska ei ole kiinteesti kiinni oleva. Myöskään
avaimellinen päävirtakytkin ei käyny.
Ilmeisesti mitkään munalukko-viritelmät ei myöskään kelpaa.
Taitaa olla kans ihan konttori/pärstäkohtasia päätöksiä hyväksytäänkö vai ei. Täällä ehdottivat elektronista ajonestolaitetta, eli esimerkiks
tämmöstä.
Tuntuu vaan äärimmäisen typerältä hommata tommoseen vanhaan rotiskoon elektroninen ajonestolaite

Toinen seikka noissa on järkyttävät hinnat (toi motonetin versio taitaa olla halvimmasta päästä) ja noissakin on täysin turhia toimintoja kuten takaluukun avaus, parkkivalojen vilkahdus ja mitä lie. Ihan semmonen simppeli on-off kytkin virran katkasuun riittäis.
Rattilukkoja kans olemassa mutta ainakin tuossa porttaali Volvossa on jo muutenki niin ahdas jalkatila että ei sekään ole hyvä vaihtoehto tässä tapauksessa.
Ja tietääkseni autoo ei enään saa rekisteriin jos rattiputkeen menee jotain hitsaan kiinni...
Onko olemassa mekaanista ajonestolaitetta joka on e-hyväksytty??
Kertokaas mielipiteitänne asiaan liittyen.
Itsellä tuli siis Volvoon hylsy katsastuksessa ajonestolaitteen puutteen vuoksi, joka on tarkotus vieläpä saada museorekisteriin

Harmi ettei tässä ole edes ns. panssaripuolaa, sekin kuulemen mukaan saattaisi ehkä kelvata.
Se on melkeen sit pakko satsata johonkin tommoseen avaimettomaan kytkimeen jos ei muita vaihtoehtoja yksinkertasesti ole.