Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 26.05.2016, 18:30
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Laitetaan vielä yksi uusi viesti selvyyden nimissä, tuo 1.5.16 tullut lappunen on vaan tarkennusta siis.

Trafin täti kehotti aina asiakasta soittamaan heille, koska katsastusmiehillä ei 99% ole tietoa asioista.

Tälläisen vastauksen sain:
kiitos yhteydenotostanne.

Ajoneuvostanne ei tule autoveroseuraamuksia, mikäli muutatte sen M1G maastohenkilöautoksi.
Ajoneuvon erikoisehdoissa on maininta tästä kytkimin varustetusta voimansiirtolaitteesta, eli auto on nelivetoinen, joten sen saa rekisteröidä M1G-luokkaan maastohenkilöautoksi.

Ajoneuvoa on voinut tuoda suomeen verovapaana ajoneuvona ennen 1.11.1983, joten sen vuoksi veroseuraamusta EI TULE MAKSUUN. Autonne on tuotu Suomeen vuonna 1981, joten tämä ehto täyttyy reilusti.

Ajoneuvoluokka muuttuu siis alennetun autoveron autosta autoverovapaaksi autoksi. Myös mahdollinen muutos takaisin N1G alennetun autoveron pakettiautoksi on autoverovapaa, sillä ajoneuvo palaa muutoksessa takaisin siihen luokkaan, jossa se on jo ollut.

Penkkejä voi olla kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle, sillä ei ole merkitystä autoverotukseen onko penkkejä viisi vai yhdeksän kappaletta.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten