Näytä yksittäinen viesti
  #582  
Vanha 24.05.2016, 13:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa Näytä viesti
Sanoivat katsastusasemalla että pitää olla lappu että on kaliproitu ja itse sitä ei saanut tehdä
Joku katsastaja on taas kuutamolla kuin lumiukko. Kalibroinnin voi tehdä itse aivan hyvin, ja tapojakin on monia (riippuen autosta ja nopeusmittarin toteutustavasta).


Trafin omista ohjeista, nämä siis siitä viimeisimmästä 1.10.2015 voimaan tulleista säädöksistä:

Lainaus:
"3.1.1.Nopeusmittarin näyttämän tarkastaminen:

Jos muutoskatsastettavan renkaan halkaisija muuttuu yli 5 % alkuperäiseen rengaskokoon verrattuna, tulee nopeusmittarin näyttämä tarkistaa. Sallitut poikkeamat löytyvät E-säännöstä N 39. Todellinen nopeus voidaan todeta luotettavalla ulkoisella mittalaitteella (tutkalla mittaamalla tai GPS-paikannukseen perustuvalla mittalaitteella ts. navigaattoriilla)"

Ei siihen mittarin näyttämän varmentamiseen mitään valmistajan/ korjaamon lappua todellakaan tarvita. Pitäisi riittää kun kerrot mitä on tehty nopeusmittarin näyttämän korjaamiseksi, ja jos katsuri ei pidä tätä luotettavana niin voi sitten tarkistaa mittarin näyttämän kuten yllä mainitaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten