Näytä yksittäinen viesti
Vanha 21.05.2016, 10:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Minkäslainen moottori se 617A ois? Onko voimaa miten? Jatkoks kävis nyt oleva 4lovinen manuaali tai 5lovinen manuaali?
Ja menis iha heittämällä ton vanhna tilalle 617 tilalle.
Mullahan oli semmonen vanhemmassa Geessä. Paras kone ikinä. Dieseliä kyllä palaa, mutta onhan siinä voimaa ihan erilailla kuin alkuperäisessä. Melkein heittämällä se meni paikalleen. Öljynlauhduttimen putkia piti vähän vääntää ja apulaitteiden hihnapyörissä on eroja. Jos ostat apulaitteineen, niin sitten niilläkään ei ole väliä. Lisäksi kun ne on W123:een tarkoitettu, niin niissä ei ole öljykelloa suodattimen jalassa, vaan letkulähtö mittarille. Sen tilalle voi vaihtaa öljykellon, mutta Geen oma ei käy, se on eri kierteellä. Paikallisesta varaosaliikkeestä löytyi hyllystä sopiva, joten ei ole mitenkään harvinainen. Vanhaan Geehen vaihdoin alkuperäisen koneen ennen myyntiä, nyt tuo turbokone odottaa pääsyä W123:seen. Mitä olen foorumeita lukenu, niin 1 pytyn mäntä on koneen heikoin kohta. Murenee lämpörasituksen seurauksena ja on kallis. Muutenkin ilmeisesti aika kallis korjata, jos tulee vikoja. Ebaysta kuitenkin löytyy ehjää käytettyä osaa hyvonkin ja männän mureneminenkin pitäisi loppua välijäähdyttimen asennuksella. Ja kyllä se mäntäkin satojatuhansia kestää, ettei siitä kovin kannata murehtia. Aika vähän niitä vain on tarjolla, nimimerkki Mbg:llä muistaakseni ainaki joskus oli, mutta ei silloin päästy kauppoihin. Mulla oli Geen alkuperäinen 4-vaihteinen manuaali siinä, 33" renkailla oli aika hyvä, pikkurenkailla kaipais jo ylivaihdetta. Mulla olis tarkoitus avata tuo oma kone ennen asennusta ja tarvittaessa korjata. Siihen tulee sitten autossa paikallaan oleva 5-v manuaali. Vielä pitäisi josyain saada Geen vauhtipyörä, että saisin isomman kytkimen, kuin mitä 123:ssa. Saa muuten tarjota, jos jollain pyörii nurkissa.

Ps. On muuten ihan muutaman kerran käyny mielessä vaihtaa tuo 617A nykyiseen Geehen 603:sen tilalle. Kansi on nyt kolmatta kertaa irti ja auton ostin tammikuussa.
Vastaa lainaten