Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 18.05.2016, 21:13
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Tuli hommattua projektikuntoisia renkaita ja kyselin tarjouksia kudoksellisen paikan laittamisesta renkaan kylkeen Imatralaisilta rengasliikkeiltä. Hinnat olisi olleet 40€ ja 20€.
Netissä törmäsin Eurovulk nimisen firman sivuihin, tiedustelin sieltä Preman paikkaustarvikkeita, Karhennusneste PPC-32, liima PFC-8 ja paketti paikkoja (10 kpl PB-6) noin 114€ toimitettuna.

Ja harrastustoiminnasta kun on kyse niin, tottakai itse tehtynä ja viisinkertaisella hinnalla

http://eurovulk.fi/tuotteet/rengaspa...lrehvi-paigad/

Paikkapaketin mukana tuli kuvallinen ohje ja mukaan oli lisäksi laitettu iso, värivalokuvin esitetty toimintaohje renkaiden paikkauksesta, kun mainitsin ettei hirveästi ole kokemusta renkaiden kunnostamisesta. Erinomaista asiakaspalvelua!

Harjoituksen aihiona oli kylkivaurioinen rengas jonka kudokset tai suurin osa niistä olivat vaurioituneet patin alueelta. Ehkä noin 50x80mm alueelta puuttui kudokset kokonaan.

Painetta 1.7 bar.

Hioin porakoneen tukkalaikalla sisäpinnan sileäksi, imuroin puhtaaksi pölystä ja levittelin pintaan karhennusainetta jonka kuivuttua levitin liiman paikan alueelle.
Hiottaessa kankaan reunoja tuli esille, olivat todella lähellä pintaa. Niille kohdille levitin kahteen otteeseen, ohjeen mukaan ”cementtiä”

Liiman kuivuttua paikan suoja kalvo irti ja painoin paikan kiinni renkaaseen ja puu kapulalla painelemaan ilmoja pois paikan alta keskeltä reunoille. Paikka tuntui alusta asti tarttuvan todella voimakkaasti renkaaseen mutta laitoin sen varmuuden vuoksi vielä ruuvipuristimien kanssa puristukseen puoleksi vuorokaudeksi.



Kun sain renkaan vanteelle se olikin ihan käytettävän oloinen



vauriokohta ei enää erotu kovinkaan selvästi

Painetta on noin 2bar

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 18.05.2016 21:29
Vastaa lainaten