Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.05.2016, 11:39
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Helatorstai 2016 venäjä

Keskiviikko

Äitienpäivän takia osa porukasta oli lähdössä kotiin jo lauantaina, sen takia muutama hätäisin autokunta lähti reissuun jo tiistai iltana. JASAn kanssa lähdettiin yksin paukuttamaan kohti Imatraa keskiviikko aamulla klo 6 kun JASAn yövuoro päättyi. Räkytäky kulki tiellä tasaisesti kun olkalaakerit yms. ongelmat oli korjattu, pientä uraherkkyyttä ja "takaohjausta" lukuunottamatta Kausalan ABC:llä vedettiin tankki täyteen että saa uuden mosan kulutusta laskettua.

Imatralla meinattiin käydä aamupalalla liikenneympyrän nesteellä mutta pettymykseksi se oli lopettanut toimintansa?

Venäjän tullijonossa oltiin noin 8:50 ja rälläri oli meitä ainakin kymmenen autoa edellä samassa jonossa. Venäjän tulliin oli tullut liikennevalot ja kopeille päästettiin vain muutama auto kerrallaan joka oli tosi hyvä juttu. Enää ei jonon hänniltä kukaan kiilannut jonon eteen sekoittaen koko systeemiä. Autositoomuskopissa tuli ihme ongelmia. Minulla on aina ollut lapuissa mukana kulkevissa tavaroissa luku 1, ikäänkuin ilmoittaen että auto on täynnä tavaraa. No täti kävi tätä tivaamaan ja käytiin autollakin katsomassa ja näytti että on enemmän kuin yksi tavara kontissa. Sönkkäsin että ei sitä pysty laskemaan kun määrä vaihtelee ja 1 tarkoittaa kokonaisuutta. Hirveä molkotus ja kysyi monelta ihmiseltä, lopuksi kuitenkin löi leimat lappuun. Kovasti kyseli myös paluupäivää sekä paikkaa ja kun ilmoitin että Sveto sunnuntaina niin tuli heti EI, EI, EI. No yhteistä kieltä ei löytynyt ja lopulta sain laput ja päästiin rajasta yli normaalisti. Aikaa meni noin 1,5 tuntia.



Valkoiselta kopilta haettiin lonkeroa ja vastapään huoltsikalta dieseliä. Valkoisen kopin kaveri sanoi että eilen illala tuli monta maasturia ja ostivat samaa lonkeroa paljon. Asemalla tankkiin meni 22L ja jerryihin 59L. Käytiin myös toisessa kaupassa tutkimassa valikoimaa mutta pikkuhousumehua ei löytynyt. Sorvalin valinnan lopettaessa uusi vakiokauppaa vähän hakusessa. Ei jaksanut ruveta etsimään joten tyydyttiin lonkeroon ja kaljaan.



Tapsa otti yhteyksiä ja kertoi tulevansa kaupoille Svetoon. Ajeltiin rällärin kanssa odottelemaan Prudiin menevän tien risteykseen.


Tapsan saapuessa hänellä oli tieto että leirissä ongelmia kun metsänvartijat tulleet valittamaan kelon kaadota ja noution pidosta. Pojat kun olivat laittaaneet leirin ihan ajettavan tien viereen Paalijärven rannalle. Ajeltiin prudin kaupan pihalle odottelemaan tilanteen laukeamista.

Kaupasta haettiin kuumaa päivää helpottamaan jäätelöä. Viimeinen myyntipäivä tai ehkä valmistusleima oli 2012, hyvää oli silti eikä aiheuttanut hylkismisreaktiota.





Aikamme kärvisteltyä paahtavassa auringossa päätettiin lähteä tutkimaan mestoja.

Taas jotain "voiton"päivän propagandaa oli joka paikassa.


Aika monen tien päästä löytyi vain talo, oltiin sen verran lähellä isoja asutuksia vielä.


Jääskijärven eteläpuolella ajettiin kääntöpaikalle jossa päätettiin tehdä ruoka. Sen jälkeen ajeltiin poikien keloselkkaus leiriin jossa tilanne oli vielä päällä. Metsänvartijat olivat poistuneet ja paikalla oli jotain turakkeja odottamassa miliisiä viipurista. Sekään ei vielä riittänyt vaan piti tilata vielä isompi pamppu Viipurista asiaa selvittämään. Puhelimessa konsultoitiin mm. Eastarin Paulia jonka neuvo oli "koittakaa selvittää rahalla". Lopulta about 8 tunnin päästä paikalla oli varmaan neljällä eri autolla sakkia. Virkapukuinen nainen heristi sormea ja kirjoitti tietoja vihkoonsa, toinen mies kuvasi ja mittasi puuta. Tyvestä sahattiin pätkä, mitattiin, merkattiin ja käytiin vertaamassa kantoon. Jussille ja Kakelle tuli viipurin keikka jossa heidän piti käydä allekirjoittamassa lappuja. Toni lähti HZJllä kuskiksi eikä keikassa tainnut mennä muutamaa tuntia kauempaa. Moottorisaha jäi rikoksentekovälineenä pantiksi Viipuriin. Alustavasti tieto oli että jos metsähallitus ei muuten päätä niin sakko on 50000 ruplaa eli jotain vajaa 700e.

Illalla tulee tekstiviesti että voitte tulla maksamaan sakon huomenna sveton huoltoasemalle. Tässä varmaan selviääkin paikallisten motivaatio. Koittivat huijata rahaa. Virallista sakkoa ei todellakaan makseta kenellekkään käteen. Outoa koska alkujaankin käsitääkseni asiaa koitettiin sopia rahalla mutta silloin ei kelvannut? Kukaan ei tietenkään mennyt tähän halpaan.

47000 ruplan kelo (viimeisin tieto).


Tunteja aikaa niin ehtii villata tabletin telineeseen loven että pääsee painamaan windows nappia.


Joskun 18-19 välillä loppu letka pääsi vihdoin liikkeelle. Etsittiin Ilkan suunnittelemaa paalijärven kiertoa mutta sitä ei oikein tahtonut löytyä ja tukkiteitä oli tehty taas joka suntaan.



Talvella jään päälle tehty tukkitie oli paikoin yllätävä, lähinnä juoksuhiekkaa.






Väihkösen safarivarustus eli crocsit.




Paalijärven sillalla. Ennen kuin tämä pilattiin, paikalla ei ollut siltaa saati tietä ja vierestä ajettiin "joen" yli.


Pätkää ei löytynyt mutta onneksi oli vielä Tempon alapuolla oleva Saarijärven kierto edessä.

Ojan ylitys




Rännit oli pelikunnossa


Ilkka ei huomannut mitään erikoista vaikka uaz höyrysi koko pätkän. Aamulla kummasteli kun ei ollut yhtään vettä koneessa. Joku konepellin rauta oli kääntänyt korkkia sen verran auki että puhalsi vedet pihalle.






Riemukaari




Rälläri kallistelee






Samuli ja tipparellu HJ. "Hei Samuli, ootko huomaannu että oot hitsannu HJ:n kattolinjan vinoon" kuultiin varmaan sata kertaa reissulla. Vittuilu on välittäämistä, vanha PäHäMalainen sananlasku.






GR


Kumi pomppaa vanteelta kun HJ toimii vinssipisteenä


Pätkä oli tosi hauskassa kunnossa. Kunnon kuraränniä jopa ylämäkeen, muutenkin syvä koneura tarjosi haastetta.


Pätkä päätty muutama sata metriä tempokeskuksesta hiekkatielle. Leiriin ajeltiin läheisen mäen päälle. Yöllä leiriin saapui myös Tampereen sakki.

....jatkuu

Viimeksi muokannut mikjus : 13.05.2016 09:38
Vastaa lainaten