Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 10.05.2016, 20:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
on viellä tuon ikäsissä dieseleissä aika vajaat ne älyt joka automerkissä.. toisekseen savuarvot on samat leimalla viel 2000 kun olivat 1990 autoonkin, eli käytännössä voit laittaa jonkun ihan rehdin OIKEAN diesel koneen, ilman älyä/sähköhomoilua.
Meinaatko että vuosimallin 2000 dieselautossa tosiaan on sama päästöluokka kuin 90- luvun alun vekottimissa? Ei käsittääkseni ole, mutta enpä minä ole koskaan nokivasaroista muutenkaan ollut kiinnostunut

Lainaus:
en tiedä miten noissa jeepeissä menee sitten korin sähköt ECM kanssa naimisiin, muuten kun, että ajonesto on "väylässä".. jotenkin persetuntumalta uskaltasin väittää, et korin sähköt ei juur juttele mitään järkevää sinne ecuun päin, eli omansa voi poistaa samalla kun tekniikkakin lentää romulle.
Ainakin OBD-II Grand Cherokeessa ('96->) kaikensorttista tietoa kulkee väyliä pitkin sinne ja tänne eri älyboksien välillä aika paljonkin. En tiedä ihan tarkkaan miten taas menee diesel- vehkeessä.. eli jos bensavehkeestä olisi puhe, niin kyllä siellä jonkin verran saa töitä tehdä että kaiken oleellisen saa toimimaan fiksusti. Vanhemmissa ('95 ja vanhemmat) homma on paljon helpompaa.


Lainaus:
sillon jälelle jää suurimittasia sähkötöitä sen verran, että saat jeepin mittarit, joista taitaa suurin osa olla vastusmittareita pelaamaan sen valitsemas koneen kanssa, eli pauttiarallaa, jos ei osu anturin ohmit kohilleen, se etityttää käypäsellä vastusalueella olevien antureiden vaihdon +nopeusmittarin "kalibroinnin".
Dieseli voi taas olla ihan oma juttunsa, mutta OBD-II pohjaisissa bensavehkeissä ainakin menee mittariston tiedoista aika paljon PCM:n kautta (jollei jopa kaikki, en nyt taas muista ulkoa) - ei suinkaan ole siinä mielessä siis perinteisiä mittareita. Nopeusmittari on sähköinen (senkin data tulee PCM:n kautta), mutta kalibrointi tapahtuu ihan mekaanisesti vaihtamalla jakiksessa nopeusmittarin anturin ratas oikealla hammasluvulla olevaan.


Lainaus:
mie jos oisin dieselöimässä XJ:tä laittasin jonkuu mersun 3l TD padan sinne ja sitten sopivasti kutittelis, et ehtii ohite
Juu.. niin laittaisin minäkin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten