Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 03.05.2016, 14:00
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nämä on niitä juttuja joita on hankala yleistää ja vielä hankalampi toteuttaa jos ne on laissa määrätty. Tai ainakin vittumaisempaa.

Ite asun tällä hetkellä entisen( )taksiaseman vieressä joten vastaus on kyllä ajaisin kotiin joka keikan jälkeen.
Niin ja ko.asema on entinen syystä että juuri se päivystys ei kiinnostanu ketään ???? ja pari muutakin juttua päälle. No ny se tolppa on semmosessa paikassa että sinne ei asiakkaat tule häiriköimään eikä tarvi sohvalla loikoilla...
No juu, katsoin paikkakunnan ja taksien tarjonnan ja en ihmettele että asia on järjestetty taksien osalta kuten nyt näyttäisi olevan.
Pienillä paikkakunnilla sitä ajoa viikolla arki-illalla/yöllä kovinkaan paljoa (tyyliin baariin/baarista kotiin) jolloin päivystyksen voi hoitaa lehti-ilmoituksilla/netissä
Itse jos siellä operoisin niin tekisin kuten siellä nyt on tapana, on laillinen ja hyväksytty tapa toimia.

Näissä on aina paikkakuntakohtaisia toimintatapoja ja sitten on paikkakuntakohtaisia erikoisuuksia kuten asemalla jossa toinen autoistani on... 2 taksiasemaa, välimatkaa 300m ja niistä hoidetaan sitten päivyystys. Jotain kinaa joskus 30 vuotta ennen dinosauruksia ja ei vain sovi egot saman katon alle... vieläkään. Elä edes kysy onko tuo kuinka naurettavaa vai säälittävää, minä en tuohon osaa vastata enkä aio edes yrittää . Samaa työvuorolistaa kuitenkin tahkotaan ja ihan hirveää kyttäystä mitä toinen tekee, minä en koko soppaan työnnä käsiäni, hoidan vain omat vuoroni ja ajot mitä on...

Onko alassa kehitettävää?
Varmasti on, kuten on joka paikassa ja joka asiassa.

Onko järkevää muuttaa kertaheitolla/romuttaa toimivaksi todettu järjestelmä joka jo nyt olemassa olevana palvelee sujuvasti,

- Valtiota kuljetusjärjestäjänä(eduskunta, valtion virastot jne jne )
- Kaupunkeja ja Kuntia kuljetusjärjestäjänä(koulut, päiväkodit, sairaalat,VPL/SHL kuljetukset yms.
- palvelee yrityksiä ja yhteisöjä kuljetuksissa (henkilö- ja pakettikuljetukset)
- palvelee Kela:an kuljetuksissa (mm. pyörätuoli ja paarikuljetukset, sairaskuljetukset)
- palvelee yksityistä sektoria kuljetuksissa nopeasti ja tehokkaasti.
Kaiki tämä 24/7 ennakkoon tiedossa olevilla hinnoilla, kotimaisen yrittäjyyden tekemänä verot tähän maahan maksaen.

Mitäs tilalle jos tämä pistetään romukoppaan pelkästään jokun MaaS:n liikennekaaren digiälykännyappsivouhotuksen myötä. Kovasti peräänkuulutetaan miten ihmelaite se digitalisaatio on, viime yönäkin se toi ihan kaikki 12 € kun tuli tasan 1 valopilkkukeikka että eipä tullut jättipottia vaikka oliki niin digiä että...

Ainahan sitä tulee tökkäyksiä alalla kuin alalla..
Vituttaa sekin kun olet perjantaina kaupassa ja jonoa kassalla takaseinään saakka mutta ei siinä huuto auta että heti lisää kassoja.
Vituttaa sekin kun joutuu ajamaan jonossa maantiellä, eikä huuto auta että pitää olla jokaiselle oma maantie vapailla nopeuksilla.
Vituttaa sekin kun joutuu jonottamaan puhelimessa ja kuunnella ylihintaan jotain kasaritikkaripoppia joka kiinnostaa musiikkina kuin kilo paskaa
Se se vasta vituttaa kun joutuu pankissa jonottamaan, mutta eipä siinäkään huuto auta.

Sekin hieman harmittaa kun asiakkaille ei tunnu menevän jakeluun sellainen yllättävä tieto että viikonloppuisin valomerkin jälkeen asiakkaita on yleensä ruuhkaksi asti ja jonoa syntyy eikä voi olla joka paikassa yhtä aikaa. Joskus seassa on ylläreitä jotka lähtevät baarista 15 min. *Ennen* valomerkkiä jolloin auton normaalisti saa noin 2-5 min. kuluessa ja on jo kotona kun muut vasta tajuavat alkaa tilata taksia ja ovat jonossa.. voi voi...

Jos nyt oikeasti pitäisi keksiä uutta ruutia niin älykännyllä suoramaksu taksissa taksamittarin summan perusteella olisi kätevä vrt. UBER:n (yöks...) käyttämä reittimaksusovellus. Taksamittarin perusteella (ei reittiin perustuen) sen vuoksi että mikäli maksua pitäisi jakaa osiin niin sen voisi tehdä maksuna joko puhelimen kautta tai perinteisesti mikäli asiakas näin haluaa. Näin myös huomioitaisiin mahdollinen odotustaksa.
Taksin hinta/maksun osuus vain puhelinlaskuun josta teleoperaattori sen siirtäisi taksiyrittäjän tilille (tietty tästä[kin] menisi joku perkeleen provisio.....)

Mutta mennään nyt näillä ja toistan tylsästi itseäni..
Minä olen huolissani asiakkaiden puolesta vapauttamista vastaan.

p.s. , kysyt kuitenkin...
VPL = vammaispalvelulaki, siihen perustuen asiakkailla on oikeus saada kuljetuspalvelua. Tyyliin olet vaikka kaatunut polkupyörällä ja menettänyt liikuntakykysi ja istut pyörätuolissa, saat oikeuden päästä asiointi ja virkistysmatkoille(rajoitettu määrä/kk). Nämä hoidetaan taksien voimin.
SHL = sosiaalihuoltolaki. Mummu minimieläkkeellä mökissään, SHL lakiin perustuen on oikeus saada asiointimatkoja (rajoitettu määrä/kk), toinen ääripää sittten on se aivonsa juonut deeku jolla myös oikeus päästä Alkoon hakemaan tutinapullo krapulaan, saman lain alla...
Jos jokin asia tuntuu mystiseltä niin kannattaa ottaa oppia pikkulapsilta... ne vain kysyvät että miksi.
Ja siihen ei tarvita älykännyä
Vastaa lainaten