Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 02.05.2016, 23:43
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

kakku on samankokoinen...


Taksiyrittäjä ei saa minkäänmoista suoraa rahallista tukea valtiolta ja . Ei penninjeniä.
Aloittava yrittäjä saa starttirahaa jos sitä hakee ja sekin on veronalaista tukea.

Henkilöautoon saa verohelpotusta max. 48oo€ ja sillekkin kuoleentumisaika on 36 kk (3 vuotta). Jos auton vaihtaa alle 36 kk:n ikäisenä niin kuoleentumattoman veron joutuu tilittämään valtiolle, ellei auto mene 30 pvä:n sisällä taksikäyttöön jolloin kuoleentuminen jatkuu "katkeamattomana". Invataksi on autoverovapaa mutta kuoleentumisaika on 48 kk.
Jokainen voi kuvitella paljonko autoon rullautuu kilsoja 3v:n aikana.

Kelakyydeistä.
Kela korvaa sairauden, kuntoutuksen yms. jne. matkoja. Matkassa on 25€ omavastuu ja mikäli matka maksaa yli 25€ niin asiakas maksaa omavastuun ja loppu siirtyy kelalle suoralaskutuksena sähköisesti.

Taksit ajavat myös ns. mummokyytejä/sossukyytejä/millä nimellä nämä nyt missäkin kulkevat.
ko. kyydit jakautuvat vammaispalvelulain tai sosiaalihuoltolain alaisiin kyyteihin. Yleensä asiakkaalla on kortti jolla matka ajetaan, sellainen pankkikortin näköinen kortti jolla matka "maksetaan". Näissäkin on omavastuu sekä lukuisia rajoitteita niin matkamäärien suhteen, kilometrien suhteen, sallittujen ajopaikkakuntien suhteen jne jne. Omavastuun ylittävän osuuden maksaa kortin myöntänyt kunta/kaupunki. Halvempaa tämä on kuin hommata joku kuskaamaan mummoja tuntipalkalla ma-pe + vkl.
Ei noilla korteilla suhata miten sattuu, valvonta on tiukkaa ja jos koittaa huijata niin käry käy ja se on niiden ajojen loppu laakista. Kusettaja jää kiinni ja lasku on kova (mikä on ihan oikein).

Helsingissä kokeiltiin KutsuPlus:aa, koitti olla halvempi kuin taksit samassa hommassa mitä taksit tekevät, taisi tulla luu kouraan kun se hiljaisuudessa kuopattiin .-.. Helvetin kalliina ja tappiota tuottavanan ihanuutena, virkamiesten kallis kokeilu veronmaksajien rahoilla ja ilman vastuuta tappioista.

Pikku ajatusleikki vapauttamisesta... jokainen tykkää kakusta, sellaisesta hyvästä kermakakusta...

Alkuun yksinkertaistetaan ja paljon... nyt suomessa on vain 12 taksia.
Otetaan 1 kakku ja se jakaantuu kohtuullisen tasaisesti kaikkien taksien kesken.
Sitten joku saa ajatuksen että vapautetaan taksit koska jokaiselle riittää kakkua.
No nyt takseja on 80 mutta se kakku on yhtä suuri kuin ennekin.
Saako nyt jokainen taksi yhtä suuren palan kakkua kuin ennen vapauttamista?

Sitä voi murusia lautasella katsellessa pohtia miten noilla pitäisi elää..
aletaanko karsia
- YEL:stä
- verojen maksuista
- TyEl:stä
- aletaanko puljata alv:lla

Saapi taas ajatella....
Mutta raaka fakta on se ettei taksit saa mitään kultalautasella vaikka sellaisia "varmoja totta olevia huhuja" kylillä liikkuukin pappaparlamenteissa....
Vastaa lainaten