..kun asioita hajoaa, niin hajoaa enemmänkin
Ihmettelin kun repsikan puolelta venakoneisto alkoi pitää naputusta. Oli aluksi hyvin vaimea, mutta varsin nopeasti alkoi pitämään enemmän meteliä. Pakko oli tarkistaa.
5. sylinterin pakopuolen tönäri näytti tältä; vieressä ehjä vastaava. Nämä siis on 4130- cromoa ja vielä pintakarkaistuja. Pitäisi kestää 500+ hv konetta. Ei nyt sitten kestänyt edes ~300 heppaista

Toivottavasti kyseessä vain tekovika, mutta joka tapauksessa kaikki loput 15kpl. menee myös varmuuden vuoksi vaihtoon.
Hyvin on muuttanut muotoaan ja lyhentynyt parisen milliä alkuperäisestä. Missä lie on kaikki metallimurut.. toivottavasti ei aiheuta tuhoja jossain väärässä paikassa.
Rullakeinu on aikalailla ehjä ja täysin käyttökelpoinen - onneksi ostin cromomallit enkä aluminiisia hipokevyitä
Huomioitavaa tässä on, että voitelupuoli todistetusti toimi kuten pitääkin, ja tönäreiden esijännityksen säätö, sekä rullakeinujen kohdistus venttiilin päälle ovat olleet 100% kohdallaan. No, tätä se on.. joskus elämä koettelee
Tuli myös tilattua täysalumiinisen syylarin lisäksi uusi alumiininen laatikon jäähdytinkenno, koko ~11" x 8" x 1.25". Lähdöt on kierteillä eikä mitkään letkunipat. Samalla tulee öljylle termostaatti, millä säädetään mitä reittiä laatikkoöljy milloinkin kiertää.
..ja kun kerran tulee hienoa uutta osaa, niin toteutetaan laatikolta lähtien jäähdytinlinjojen veto kunnolla. Eli -6AN- kokoisilla liittimillä ja -6AN (=~9mm sisähalkaisija) teräspunosletkuilla. Hienoa, toimivaa ja kestävää

Eikä edes ole juuri tarvikeosana saatavia - omaan autooni jo epäsopivia - orkkistyyppisiä putkia kalliimmat
Vanhat kaittimet oli jo ihan morjens, ja kun kerran kyseessä on luxus- varusteltu auto alunperin, niin vaimennusmattoa oviin - ja Infinity Gold- 10- kaiutinsysteemin tilalle erillissarjat eteen ja myöhemmin myös takapaksin soundbar:iin