Itse ostin juuri 2011 valmistetun omavalmiste lavetti kärryn 3500kg.
Joten saa niitä näköjään ainakin tehdä.
Rekiströinti katsastus oli kuulemma maksanut sen 500,-.
Vetoaisa, työntöjarru, akselit, vanteet ja C renkaat M+S on ainakin hankittu valmiina Teohydraulista ja kärryn runko on hienosti hitsailtu kasaan rosterista.
Sidontalenkit rapsin pois kun oili aika hennot ja ruuvattu kiinni ruostuvilla peltiruuveilla jotka oli jo osittain ruostunut ohkasiksi. Täytyy kehitellä sidontapisteet toisin.
Rungon reunaa kiertää siistit hitsatut rosteri lenkit mahdollisia pysty tolppia varten, vaan ovat harmittavasti aavistuksen ahtaat 2000kg n kuormaliinan koukulle.
Täytyy tehdä mustaan palkkiin yksi samanlainen ja koittaa saako sitä muokkaamalla kuormaliinan koukun paremmin istumaan lavan reunaan?
tai sitten reikäporalla riittävästi sopivankokoisia reikiä lavan rosteripalkiin ympäri kärryn?
Nyky vaatimuksien mukaan pitää jarrullisesa kärryssä olla perutusvalo kytkettynä joten tarvii töpseli olla 13 napainen. Vaikka ei vetoutosta moista sähköä tuliskaan?
Hassu yksityiskohta on runkonumero joka on alumiini lätkässä joka on kahdella pelti ruuvilla runkoon kiinitetty? Tarvii pop niitata se niin huonommin häviää.
Tarviikin vaihtaa nyt omiin vetoautoihin tuollainen 13 napainen pistoke.
Pop vakuutuksen S-kasko tälle kärrylle oli 57,-/ vuosi. Siinä on varkaus-, ilkivalta-, eläintörmäys-, vastuu-, oikeus-, hinaus-, ja paloturva mutta,
puutui KOLARITURVA joka korvaisi mm. tieltä suitumisen ja kolarit???
Tuo ja pari muuta lisäturvaa löytyy seuraavasta hieman kattvammasta L kaskosta. Tarviipa kysyä hintaeroa.
Kärryn vakuutushan ei sitten korvaa kyydissä ollutta kuormaa, eikä vakuutusyhtiöt sitä kysymättä kerro??
On saatavilla jonkinlainen kujetusvakuutus, vaan se on kuulemma arvokas?
Tarviipa koittaa muistaa kysyä moisen hintaa Pop vakuutuksesta samall kun kysyn L kaskon hintaa ja saako sen vaikka vain viikonlopuksi jos kuskaa talvella jotain arvokkaampaa?
t. Ismo Ämmä