Ja kuinkahan paljon niitä OIKEITA työpaikkoja mahtais olla, jos ei olis näitä peruspäiväraha-työllistämisiä ynnämuita ilmaistyöpaikkoja? Varmasti työnantajille kelpaa ilmainen työvoima. Peruspäivärahalla "pakkopalkaten" teetätetään täyttä päivää, samoja hommia josta työkaverit saa samaan aikaan 10x? enemmän rahaa.
Itse joskus myös olin tämmöisellä "harjoittelupaikalla" puoli vuotta puolittaisella lupauksella: ...että nyt kun ensin tämä puoli vuotta reenataan, niin saattaapa lohjeta oikeakin ura tästä.....
Paskan latvat, kun tuli em. jakso loppuun, niin työkkärin akka, minä ja virman inssi palaveerattiin vakavissa merkeissä: On kuulemma niin paha markkinatilanne, ettei voi oikesti palkata. Mutta mielellään otetaan uusi puolen vuoden jatkoharjoittelu. Siihen työkkärin vosu: Jos et ota harjoittelupaikkaa vastaan, niin rapsahtaa karenssi.
Tuumasin niille, että etsikää orja muista miehistä. Ja pistetään yx karenssi, heippa.
Että ymmärrän paremmin kuin hyvin topicin aloittajan pointin!! Valta-osa tuskin tietääkään/osaa kuvitella, miten laajaa tämmöinen ilmaistyöllistäminen on.
|