Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika
No juu tietysti mittaamalla löydän oikeanmittaiset pumput,,, Yritin vaan taas kerran oikoa / käyttää toisten käyttäjien näkemystä asiasta hyväkseni ja KYSYÄ olisiko jollain ollut heittää suoraan lonkalta mitkä toimii.. malli ja merkki.
|
Jokainen korotettu Jeep on erilainen, se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toisella. Jos haluaa hyvän, kannattaa mitata se oma auto ja katsoa sen mukaan.
Lainaus:
käsittääkseni ZJ:tä on ajossa ja korotettuna vaikka kuinka paljon... ei voi olla kaikilla pelkkiä RC:n tolppia......!!
Itselläni ollut muutamat Rc:n iskarit ja samanlaisia tönkköjä ollut kaikki, tiedä sitten jos uudetmallit ovat parempia.
|
Rough Country, OME, Rancho, ja Trailmaster ainakin. Varmaan myös Rubicon Express:iä ja Dobinsonia saa? Tilaamalla aika paljon muutakin..
Rough Countrylla on ainakin kahta, vai olikohan kolmeakin eri iskarisarjaa. Halvimmat perusiskarit on sitä samaa paskaa kuin kaikki muutkin vastaavat merkistä välittämättä, eli öljyiskareita ilman mitään hienouksia. Taitaa kaikki tulla suunnilleen samasta tehtaasta, liimataan vain eri tarra kylkeen riippuen mille korotussarjan valmistajalle tehdään. On pintakovia ja surkeita
Sitten on niitä parempia, mitkä on kaasuiskareita ja/tai parempia emuslioiskareita, mitkä eivät ole pintakovia, ja jotka vaimentaa isompiakin heittoja hyvin.
Kuten jo ylempänä kerroin, minulla on nyt alla RC:n kaasuiskarit, ja ne on hyvinkin herkät alkujoustoltaan, mutta ei pohjaa helposti isoissakaan heitoissa. On siis mukulakivikadulla aivan yhtä mukavat kuin ehjät alkuperäisiskarit.
Joskus on ollut XJ:ssä OME:n nitrochargerit mitkä oli ihan ok (pehmeät, ehkä jopa liiankin), mutta niitä ei kait enää oikein saa vastaavan laatuisena. Uudemmat ei ole kuulmean mukaan alkujouston osalta yhtä herkkiä.
Trailmastereista ei mitään hajua.
Rancholla on montaa eri sarjaa, paremmat on varsin hyviä, halvemmat perusmallit aikalailla paskaa.
Ostaa minkä tahansa iskarin, niin kannattaa huomioida mihin autoon ne on tarkoitettu ja mitä niiden vaimennuksesta kerrotaan. Painavaan autoon tehty iskari ei yleensä toimi hyvin esim. ZJ:ssä, koska vaimennusta on ihan eri tavalla kuin ZJ:hin tarkoitetussa.
Lainaus:
mikä Malli toimii pehmeästi jouston Alusta asti, Pehmeys on näkemysasia joo, pehmeydellä tarkoitan sitä ettei joka pirun asfaltin halkeamassa kuulu muks,, ja tunnu siltä kuin ajaisi puisilla hevoskärryillä...
|
Jos sulla on 4" korotusta ja alkuperäiset tukivarret/ lyhyet tukivarret flexjointeilla, niin autostasi ei tule millään iskareilla mukavaa terävissä montuissa. Ongelmana on se, että (etu)tukivarret on niin jyrkässä kulmassa (ne on sitä jo 3" korotuksellakin) -> akseli joustaessaan liikkuu eteen ja ylös, eli kaikki terävät iskut lyö suoraan tukivarsiin, niiden kiinnikkeisiin ja sitä kautta koriin.
Tukivarret kun saa vaakatasoon, niin akseli lähtee heti taakse ja ylös -> alusta toimii kuten pitääkin, eli akseli "imaisee" itsensä montun yli.
Lisäksi jos on flex jointit, niin useimmat niistä on flex jointin puslien osalta ihan kivikovia (UHMW PE:tä/ HDPE:tä, tai sitten todella kovaa polyuretaania), eli ei anna periksi juuri ollenkaan. Johnny jointit on melkeinpä ainoat mitkä on kuulamallin flex jointeista edes jokseenkin hyvät.
Jos haluaa oikeasti hyvät puslat, niin jenkeistä tilaukseen Metalcloakin Duroflex- puslat. On ihan helvetin hyvät värinänvaimennukseltaan - ja ne myös elää kuten hyvät pallo + pusla- flexjoint.
Kaikista pahin vaihtoehto on, jos tukivarsissa on uretaanipuslat. Niitäkin valitettavasti näkyy myytävän myös Jeeppeihin, pitäisi lailla kieltää. Aivan järjetön idea maastoautoon.. tai melkeinpä mihin autoon tahansa.
Voin kyllä kertoa enemmänkin jos haluat, mutta tuossa nyt alkajaisiksi..