Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirP
Porttisääntöön tullut muutos ja tätä pääse käytännössä kokeilemaan HBC:n 4x4 testipäivänä 23.4-16 Raisiossa.
|
Ja porttisäännöt
2015:
4.5.9 A gate consists of a imaginary line between two gate sticks, and the gate must always be passed forward with the gate number on the left side of the gate.
A gate is considered as passed if minimum one front wheel is driven into the gate in the right direction, and all parts of the vehicle that passes the imaginary line, leaves the imaginary line in the forward direction. If the vehicle or any part of the vehicle leaves the imaginary line straight sideways (with no forward movement) or backwards the gate is considered as not passed.
2016:
4.5.9 A gate consists of an imaginary line between two gate sticks, and the gate must always be passed forward with the gate number on the left side of the gate.
A gate is considered as passed if minimum two front wheel is driven into the gate in the right direction, and all parts of the vehicle that passes the imaginary line, leaves the imaginary line in the forward direction. If the vehicle leaves the imaginary line straight sideways (with no forward movement) or backwards the gate is considered as not passed.
Eli keppien välistä pitää ajaa molemmat etupyörät. Jos keppi katkeaa eturenkaalla, pitää ajaa pois porttilinjasta ja yrittää uudestaan ja ajaa niin ettei keppi katkea. (Keppihän on jo katkennut ekalla yrityksellä, joten vaatii muistia kilpailijoilta ja tarkkuutta tuomareilta.)
Muuta ei käytännössä muuttunut, paitsi stanussa ja modissa tarkennettu ohjaussimpukan vaihtoa niin ettei runkoa saa muuttaa muuten kuin poraamalla uudet reiät ja näitä vahvistaa. (Eli kilpailijapulasta kärsivää modiluokkaa tiukennettu vielä lisää?)