Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 11.04.2016, 08:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jäpälä Näytä viesti
Perän laakerointi alkaa kuulostamaan ajankohtaiselta ja samalla meinasin laittaa taakse lukon. Joten mikä lukko se olis järki ostos (vain hinta ratkaisee )? Autohan on 96vm 4.0 et vissiin siellä pitäis olla kitkalukko tällä hetkellä? Mitkä välitykset näissä on vakiona?
Ei siellä välttämättä ole kitkalukkoa, joskin suurin osa Suomeen virallisesti tuoduista on kitkalukolla. Ylipäätään Euroopan markkinoille Grazissa tehdyissä ZJ:ssä (ZG, jos tarkkoja ollaan) tuntuu useimmiten olevan 249 jakoaski ja takana kitkalukko. Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön..

Peränä on nelilitraisessa Dana35 3.55 välityksellä jos on alkuperäinen akseli; vaihtoehtoja lukoksi siis riittää.
* Jos haluat halvalla niin joku lunchbox lockeri (katso tarkkaan jos sinulla on kitkaperä, läheskään kaikki lunchbox- lockerit EIVÄT asennu kitkamurikkaan!).
* Jos taas haluat sujuvammin toimivan ja hiljaisemman niin hommaa Detroit locker. Jos autosi on 249 jakolaatikolla (AWD-N-4lo), niin useimmat palalukkovalmistajat eivät suosittele palalukon käyttöä taka-akselilla. Ei se sitä kuitenkaan estä.. jos on takavetolaatikko niin ei mitään väliä.

Kun kerran olet laakeroimassa perää jokatapauksessa uudestaan, niin Detroit locker ei tule ihan älyttömästi kalliimmaksi kuin lunchbox- locker. Hintaeroa niiden välillä on muutama satanen, varsinkin jos löydät Detroit lockerista hyvän tarjouksen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.04.2016 08:22
Vastaa lainaten