Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92
Itellä kun ei ole kuin tuo BE kortti, niin autoja aina kuskattava trailerilla. Parilla eirillaisella trailerilla kiskonu menemään ja paras on kyllä ollut firman pikkupyörillä varustettu tapaus. Matalahan se on, mutta eipähän tarte maasturikaan ramppeja. Tyhjänä hiukan pomputtava tapaus joo, mutta ei ole haitannut kun vetoauto on aina oltava kuitenkin aika iso. Nykyautoista kun ei meinaa löytyä 3500kg koukkua. Helppoin reissu sillä on ollut tähän mennessä se, kun hain kingcapin. Vetoautona oli pakettiautoksi rekisteröity mitchubisi canter, jonka omamassa on jo 3200kg luokkaa  Auton kun laitto akseleista kiinni ja korista yhen liinan painamaan autoa tonttia kohti, niin olihan se letkee pistää menemään.
Sitten taas päinvastainen keikka oli kun patrolli piti siirtää 600km pohjoseen. Traikku oli isorenkainen ja ihan ok, mutta vetoautona oli vm.2009 lava mitsu. Ajoltaan aivan kuin henkilöauto, mutta ei se kyllä trailerin eessä ollut parhaimmillaan. Suurin ongelma oli takana olevat kuormajouset.Autoa ei saanut niin eteen trailerilla, että olisi jaksanut painaa perää alaspäin. Puolessa matkassa meinasin jo ehtiä jonkun romarin, mistä ois saanu lavalle jotain romua painoksi.  Niin ja oishan siinä saanu joku konikin olla lisää, kun meinasi hiukan olla nuhasta kun Jyväskylän tienoilla koitti pitempiä mäkiä kiivetä  Sai oikeasti ehtiä kolmosta tupaan....
Eli kyllä tykkään vedellä traikulla, jos vaan on tarpeeksi iso vetoauto eessä.
|
Meiän 3500kg traileri siinä muistaakseni hiace ja vanhanmallin lavaducato jonka päällä 307pösö
Ei ollut koppalakkeja jotka ei ois pysäyttänyt, mutta kun kantavuus riitti niin sit kiukuteltiin kortista
Sit yritettiin kiukutella jostain muusta kun auto onkin paku

Molemmat eilen leimattu niin mitäs kytät siihen voi
Oli kans helppo lastata pösö trailerille rampit eteen ja pösö ducatolle
Tosin konit saatto olla vähissä siinä kuormassa