Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 29.03.2016, 09:47
D22TD25TI:n Avatar
D22TD25TI D22TD25TI ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 16
Perusasetus

Joo, ei siellä konttorilla pitäs ongelmia tulla kun 205R16 muuttaa 235/85-16 uusien sääntöjen mukaan ja otteessa on ajoneuvoluokka N1G.

Antopäivä:
28.9.2015
Voimaantulopäivä:
1.10.2015
Voimassa:
Toistaiseksi
Säädösperusta:
Ajoneuvolaki (1090/2002) 7 §
Ajoneuvoa ei tarvitse muutoskatsastaa, jos:
a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä enintään 26 mm; tai
b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä enintään 30 mm.
Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 10 % tai 51 mm suuremman arvon ollessa määräävä. Maastoajoneuvojen alaluokissa (ajoneuvoluokassa lisäkirjain G) jälkimmäinen arvo on kuitenkin 77 mm. Kun renkaan ulkohalkaisijaa muutetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava ja ajopiirturi tarvittaessa kalibroitava.
Renkaan leveyttä ei saa muuttaa alkuperäiseen renkaaseen nähden enempää kuin 102 mm.
Renkaan leveydellä tarkoitetaan renkaaseen merkittyä leveyttä.
Renkaan ulkohalkaisijalla tarkoitetaan STRO:n (Scandinavian Tire & Rim Organization) rengasnormin mukaista kyseiselle rengaskoolle ilmoitettua normaalihalkaisijaa.
Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.
Ajoneuvon vanteiden ja renkaiden muutokset on tehtävä niin, että renkaat eivät muutosten jälkeen osu ajoneuvon rakenteisiin missään ohjauksen eivätkä jousituksen asennossa.
Renkaiden ja vanteiden on oltava yhteensopivia muodon ja mitoituksen puolesta.
__________________
Älä tee väkisin, hae isompi vasara.
Vastaa lainaten