Viestiketju: Wrangler TJ takalukko
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 20.03.2016, 21:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjoki Näytä viesti
Noniin.

Eli tuli vihdoin hankittua pitkällinen haave. Eli Wrangler TJ. vm 2000.

Autossa on 33" renkaat. 2,5" korotussarja (otteessa). Muuten hyvin pitkälle vakio ja avoimilla perillä. ( Ei edes tracklockkia takana)

En ole Hardcore offaaja, mutta tarkoitus on päästä välillä vähän pahemmastakin paikasta ja esim talvisia metsäautoteitä ja metsäkoneen uria tulee retkeiltyä.

(aiemmin suzuki samurailla painellut)

Kertokaa mikä lukko taka-akselille. Sellainen joka toimii arkikäytössä myös, eikä esim talvella pitkää matkaa ajellessa aiheuta ongelmia. (ei siis mikään hirveä palalukko)
Ei mikään lukko aiheuta pitkää matkaa ajellessa ongelmia - paitsi kemppilukko. Palalukko on vain vähän rajumpi toimimaan, mutta esim. Detroit locker toimii yllättävän sivistyneesti. Tuon tyyppiseen ajoon tosin ei ole ihan optimaalinen.

Kuvailemasi perusteella asentaisin taakse Detroit Truetrackin, mikä on siis torsen- tyyppinen lukko - ei siis ole 100% lukko, vaan vähän kuin kitkalukko mutta toimii huomattavasti paremmin. Pitäisi olla päivittäisessä ajossa ja kevyessä offissa erinomainen. Noita on käytetty esim. joissain jenkkiarmeijan nelivetovehkeissä

Lainaus:
Mieluiten kytkettävä. ARB? Joku muu esim sähkölukko? Mistä kannattaa kysyä ja paljonko maksaa asennettuna. Itse en heti uskalla moiseen projektiin lähteä
Jos kytkettävän haluat, niin laita Eaton eLocker. Ei tarvitse kompuraa ja toimii ainakin omien kokemusteni perusteella luotettavammin kuin ARB. Ei myöskään kavahda kylmää tai kosteutta


Lainaus:
Olen kuullut, että välitysten vaihto voisi olla aiheen ja mahd vahvemmat vetoakselit. Mutta nyt ei ihan kaikkeen ole rahaa. Mutta joku lukko tohon tarvitaan
Kevyessä offissa uskaltaa ajaa vakiovetareilla vaikka 33" renkailla ja avoimella perällä. Jos on kytkettävä lukko tai palalukko niin kannattaa välttää rajumpia tempomisia
Et nyt kertonut millä koneella ja onko automaatti vai manuaali. Jos on 4.0 kone ja automaatti, niin välitykset on 33" renkailla auttamatta liian pitkät, optimi olisi 4.56; manuaalilla ja pikkukoneella sitten varmaan jotain muuta, 4.0 + manuaali varmaan joku 4.11 taitaisi olla aika lähellä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.03.2016 21:49
Vastaa lainaten