Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
En mä teikäläisen kynästä tiedä, vaan omasta kokemuksesta, että yritys ja muutakin ammattitoimintaa on helpohko saada siihen malliin, että kulut kyllä juoksee. Ilmoituskulut, tietysti ne itselle mieluisimmat ja kiinnostavat työvälineet. Nämä siis edistyy lähes kuin itsestään, mutta se varma tai tasaisesti tuleva laskutus ei yhtä hyvin...
Omien asiakkaiden saaminen ei ole helppoa vaikka alalla olisikin sinänsä hommia olemassa.
Yhden näkökulman tarjoaa Dooxe sivu - mitä noista hommista pystyisi lähtemään tekemään, että ammattitaito osuu kohdalle, on oikeat työvälineet ja käteen jää sopivasti:
http://www.dooxe.fi
Omasta mielestä itselle on kertynyt näkemystä yritystoimintaan ja talousasioihin. Silti nimenomaan tämä asia on edelleenkin haasteellinen, miten saisi järkevän määrän laskutettavaa aikaan riittävän tasaisesti sopivalla kulurakenteella.
Otetaan rautalankaesimerkki mukaan:
http://www.dooxe.fi/13484/Kahden-tal...ennuksen-purku
Tuossa olisi omasta mielestä ihan mukavaa ja reipashenkistä pientä purkupuuhaa. Jos käyttäjän esittämän kustannusarvion puitteissa 2000 euroa pitää toimia, ei mun kannata tuohon sekaantua. Sitten voitas neuvotella jos asusin naapurissa ja olisi sopivat koneet valmiina. Jos taas hintaan laitettas nolla perään, tilanne olisi toinen, mutta homma menisi halvemman tarjouksen tehneelle. Tämä se on juuri haasteena miten siedettävillä omilla panoksilla saa sopivas laskutuksen.
|
Okei - nyt alko meikäläisenkin ajatus saamaan kiinni siitä mitä tarkoitit.
En mitenkään väheksy tietämystäsi yritysalasta.
Joskus ennenkin huomannut et itsellä on jokin ajatus selkeenä päässä ja sitten kun koitan sitä selittää jollekin muulle, niin ei vaan ymmärrystä ole sillä vastapuolella. Tässä kävi nyt niin, et sulla oli selkeä ajatus mikä ei auennut mulle heti
Oma toimialani kun on sellainen, että kaikkee uutta ei tarvitse hankkia kokoajan ja jatkuvasti. Tuossa ekassa kommentissani sanoinkin, että on laskettu kulujen olevan n 40-50€/pvä jos tienaan 100€. Siinä on siis laskettu kaikki juoksevat kulut.
Olen tehnyt 4kk liiketoimintasuunitelmaa omalle firmalleni ja sen on lukenut 2 asiasta melko hyvin perillä olevaa tahoa. Molemmilta saanut positiivisen palautteen. Nyt ko. suunitelma on lähdössä viimeiselle taholle tarkastettavaksi.
Mistä niitä asiakkaita sitten saan, onkin hiukan jo haasteellisempaa, mutta tätäkin asiaa olen jo työstänyt. Pariin paikkaan laittanut hakemusta menemään ja toisesta tulikin jo vastaus, että ovat kiinnostuneita tapaamaan. Tässä paikassa voisin työskennellä joko oman firman piikkiin tai sitten provikalla.