Viestiketju: stihl moposaha apuja
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 16.03.2016, 11:54
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Vähän myöhässä tämä kysymys, kun laitoit sen jo osiksi...

Kai siinä syttypuola on vauhtipyörän ulkopuolella? Vauhtipyörä on niin pieni, että tuskin sopii kela sinne sisäpuolelle.

Minkälainen välys puolan ja vauhtipyörän välillä on? Jotkut koneet on tarkkoja siitä niin, että jos kela on vähänkin liian kaukana, niin alkaa syttyvaivoja olemaan. Jostakin ulkomaan palstalta kerran luin, että sahassa n. 0.008"-0.1" olisi sopiva välys. Neljä normalia kopiokonepaperia päälekkäin on kai jotakin sitä luokkaa? Tai rakotulkilla 20 satkua?

Ulkopuolisen kelan kanssa se välys on helpompi mitata ja tutkia. Vaihdoin viime kesänä perämoottorin magneettoon keloja sinne limpun sisäpuolelle. Siinäkin tulee katkoja syttyyn, jos välystä on liikaa, mutta joutuu vähän sokkona laittaman kelat kiinni. Vasta kun vauhtipyörän mutterin veti momenttiin, sai sitten konetta pyöritellen todeta, että josakin kohdassa hankaa... ja ei kun uudestaan auki. Muutamalla kokeilulla tuli ainakin toimiva.
0.25 Näytti rakotulkin liuska kun välyksen hyväksyin
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten