Juu siis tarkennuksena, että ekassa viestissä olevat kuvat ei ole tästä projektista, vaan ne on napattu eri sivuilta Keski-Euroopan rakentajilta.
Tuossahan tulikin jo hieman selvennystä, eli että on eri tyylejä toteuttaa asia. Tuossa välissä tehtiin yksi paloautoprojekti, ja siinä vesisäiliön sisältävä koppi oli takaa lapuilla kiinni ja edestä jousilla. Tosin se nyt ei ole mikään maastokuormuri.
Tässä Saksan poliisin reservimellakka-autossa oli koppi riisuttu jo Saksassa ja se tuli ilman mitään päällirakenteita minulle. Siinäkin näyttäisi, että koppi on ollut lapuilla takaa kiinni ja edessä, sekä n. metrin etäisyydellä ohjaamosta on ollut molemmin puolin yhdet jouset (kiinnikkeestä kuva ohessa).
Lähinnä yritän nyt saada tolkkua millaisella kiinnityksellä homma kannattaisi tehdä, ettei ainakaan koppi hajoita auton runkoa metsäreissuilla. Kaikki tähän asti oli hyviä tietoja.
Eli jos perään tuleva koppi on n. 4,2 m pitkä (lev 2,4, kork 2,3), kannattaako:
1. laittaa laput taakse ja jouset eteen?
2. laput eteen ja keinu taakse?
3. keinu sekä eteen että taakse ja tukea se jousilla eri paikoista.
Ainakin noissa ristiriiputuskuvissa näyttäis, ettei koppi seuraa ohjaamoa, mutta toisaalta se olis parempi vaihtoehto, kun tarkoitus on kuitenkin tehdä jonkinlainen luukku asuinosasta myös ohjaamoon...
|