Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 07.03.2016, 23:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mielenkiintoinen perinne tuo PUMPPAAMINEN...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Miten ilmat pois kun vaihdoin uuden jarrupääsylinterin.
Jalassa ei enää tuntoa kun on pumpannu ja pumpannu

Siis tuolla pumppaamisella saadaan aikaan vaan ilman sekoittuminen jarrunesteeseen! ja pääsylinteristä tiivisteet paskaksi....

Jos ei ole abs- jarruja, niin perinteisellä tavalla:

Jokaisen satulan proppu auki ja kiinni kun alkaa nestettä tulla/vuoron perään auki, niin hiljalleen sieltä neste työntää ilman pois.

En muista, pitikö taka-akselilta ilmata erikseen tuo jarrupaineen säädin

Ja jos ilma/neste ei suvaitse purkaantua ilmausropusta pois, niin silloin pikkasen paine-eroa peliin:
Itse olen imenyt n. 3 metriä pitkällä letkulla ilmausnipasta (joka on käytetty irti ja puhdistettu JA kierretty paikalleen vaseliinilla rasvattuihin kierteisiin)
Siis imemällä alipaine, ja kielellä letku tukkoon 90% ajasta.

Ja jos ei ole neste alkanut tulla omalla paineella, niin aina on ollut ongelmana väärin säädetty jarrutehostimen tanko, taikka sitten jarruputkistossa yms on tukos tms.

Ja kannattaa katsoa, että jarrusatuloissa (-sylintereissä) ilmaus proppu on ylimmäisenä ei olisi ensimmäinen kerta, että jarruosat on väärillä puolin

Ja tuon ilmaamisen voi tehdä myös ylipaineella, mutta silloin ilmakuplat pienempiä, ja näköyhteys tilanteeseen huonompi....

p.s Tuo jarrunestesäiliö on huomattavan pieni, kannattaa pitä huolta, että ei pääse (kummaltakaan piiriltä) imasemaan ilmaa....
Sillä tuokin ilma pitää saada pois...
Vastaa lainaten