Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69
Lähen siitä olettamuksesta, että jos asentotunnistin on sökö, tai varttia vaille moro, niin matolaatikon on vaikea saada tietoa koska sen on korkea aika antaa signaalia suuttimelle, tai puolalle, niin siten tulpat ei tahdo kostua ja kipinä on hukassa?
Viisaammat oikaskoot, jos olettamukseni on väärä ja valitettavasti en tunne jimnyn moottoria tarpeeksi hyvin, että osaisin sanoa, missä tunnistin tarkalleen on.
|
se vain voi olla että sinä olet oikeilla jäljillä tässä asiassa. Menin taas käymään auton luona. käytin tulppia irti ja molemmat puolat irti. kaikki tulpat näyttivät kuivilta. Ruuvailin tulpat takaisin ja puolat. menin taas kokeilemaan sen jälkeen niin auto hörähti samantien tulille. kävi niin nätisti kaikilla pytyillä ja olisko käynyt noin minuutin verran ja sitten taas sammua pätkähti ja ei sen jälkeen kertaakaan edes yrittänyt. Katsoin molemmista puolista että antaako kipinää niin ei tullut kipinää. käytin tulpanki vielä sen jälkeen pois kun olin startannut sen kipinän tarkistuksen jälkeen ja tulppa oli kuiva. ei tuo bensapumppu ongelmaltakaan voi tieten vaikuttaa? pitäishän se kipinä tulla vaikka pumppu olisikin paskana. ja kyllä sieltä normi pumpun ääni kuuluu kun vääntää virrat päälle.
No niin jimny gurut, kertokaapa missä tässä autossa sijaitsee tuo nokka-akselin asentotunnistin ja onko nuita antureita olemassa useampiakin? ja onko kampiakselille oma anturinsa?
Oli tuohon saatavana impulssianturi kampiakseli sekä nokka-akselin ajoitus tunnistin. kumpi anturi se nuista kahdesta temppuilee juuri tuolla tavalla niinkuin sanoit? uskoisin että tuo nokka-akselin asentotunnistin olis se anturi mitä kovakalu tarkoittaa?
Pystyykö tuota anturia mitenkään testaamaan että onko se rikki? Ja ensin tietenkin minulla täytyy se jostain löytää tuolta konehuoneesta??mistä