Minulla on käyttiksenä -89 b2600. Takana lehtijouset on paremmat kuin kincabissä(ollut sellanenkin vajaa vuos sitten) ja taka-akselissa jopa kitkalukko, tosin pitäs kirrata. Koneena 2.6L bensa kaasari.
Erona kingkappiin: Isompi lava ja sisätilat(suuri helpotus), parempi ajaa kuorma päällä. Mutta dieselmosalla on varmaan yhtä hengettömiä molemmat. Laatikot on molemmissa ihan yhtä huonot. Just räjähti tuo mazdan loota ja aivan yhtä heikkoa tekoa kuin kingcapissä. Osia saa mazdaan hiukan heikosti suoraan hyllystä, mutta tilaamalla saakin sitten halvalla mitä vaan. Pohja on paremmin suojattu mazdassa tehtaan toimesta. Ruostuu molemmat aivan yhtä hyvin.
Niin ja minun kannalta oleellinen asia oli isot vetopainot, missä mazda vei. En muista paljonko mazdalla sai vetää tarkalleen, mutta siinä se oli kolmen tonnin liki.
Mazdalla jopa uskaltas lähteä kiskomaan isoa kärryä, kun tuota omaa painoakin löytyy hiukan enempi. Onko se sitten plussa vai miinus, niin siitä en tiedä.
Omaan tarpeeseen mazda on parempi vaihtoehto tällä hetkellä, mutta lähtee kyllä kiertoon. Ei ole toi bensa mun juttu ollenkaan