Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58
Kumpiko nivelmalli on parempi, edut ja haitat?
Taitaa olla myös eri osatuottajia, laatueroja?
Hintoja, taitaa olla joka lähtöön?
-Tietoa kaikille jos ja kun menee vaihtoon.... 
|
Tuossahan niitä jo oli kuvien ja tekstin muodossa ylempänä
Pääosin niin, että orkkismalliset CV- vetarit on huomattavasti ristikkomallisia heikommat (ks. kuva). CV:t puolestaan toimii jouheammin, varsinkin jos autossa on 249 jakolaatikko. Huomaa toki part time- moodilla ajaessa sitäkin selvemmin.
CV- vetareissa lähes kaikki muut paitsi alkuperäiset on paskaa, hajoaa niitäkin helpommin. Sekä itse vetareiden että nivelten materiaali on huonompi. Jonkun tiedon/ huhun mukaan A1 Select- vetareissa käytettäisi alkuperäisiä Danan vetareita uusilla nivelillä -> nämä siis olisi vahvimmat tarvikemalleista.
Jamantin myymät pelkät nivelet pitäisi olla laadukkaita, eli ne kun vaihtaa alkuperäisiin ehjiin vetareihin niin ei juuri kestävämpää CV- niveltä saa, jollei sitten osta RCV:ltä ~1400€ maksavia CV- tyyppisiä cromovetareita
..nämä siis kaikki ihan omakohtaisen kokemuksen mukaan, miten noita CV- mallisia saanut napsauteltua kasikoneen voimin poikki metsässä möyriessä. Katuajossa kaikki kestää sen mitä tarvitseekin. Ristikollisissa vetareissa itse vetoakselit siis on kestävämmät, mutta kyllä ne ristikotkin saa rikki..