Viestiketju: Cherokeesta offariksi?
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 20.02.2016, 09:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Itse tilasin aikoinani tuolta 4x4partsilta RC:n 4" etujouset,koropalat+riiput taakse ja pidemmät iskarit.
4" korotus tosin tappaa kaiken ajomukavuuden ja alustan edes kohtalaisen toiminnan jos pitää lyhyet tukivarret eikä nosta tukivarren kiinnikkeitä etuakselilla ylemmäs - on tukivarret sitten säädettävät tai ei. Rikkoo myös paikkoja helpommin kun kiviin töksäykset yms. välittyy kiinnikkeisiin ihan eri tavalla kuin tukivarret vaaterissa.

Korotuspaloja sekä lisälehtiä XJ:n takajousissa kannattaa yleensä välttää viimeiseen asti, jollei sitten halua karseaa määrää akselin kierymistä veto päällä ja/ tai katkenneita lehtiä. XJ:n vakiotakapakat on niin lötköt, että ne on tässä vaiheessa jo melkeinpä uusimmistakin aikalailla kuolleita, ja korotuspalan asentamisella saa aikaan lähinnä tuhoa. Jos asentaa traction bar:in, niin silloin korotuspala voi vielä toimia XJ:ssä.
Jos haluaa taakse esim. 4" korotusta, niin paras yhdistelmä tulee 2" pidemmillä riipuilla, rakentaa "shackle relocation box":in (sillä nimellä löytyy helposti googlesta), ja jotkut ~2" korottavat uudet lehtipakat taakse. Tällä yhdistelmällä saa ryhdikkäät uudet pakat, sopivasti korotusta, metsässä hyvin elävän alustan ja tiellä mukavan ja kuormaa kantavan yhdistelmän.


Jos taas haluaa pitää ajomukavuuden ja alustan toiminnan hyvänä edessä, niin 3" tai korkeammilla korotuksilla kannattaa vakavasti harkita eteen pitkiä tukivarsia, tai vaihtoehtoisesti ala- ja ylätukivarsien akselin kiinnityspisteiden nostoa ylemmäs jotta saa tukivarret vaateriin. Olen nyt kolmen eri Jeepin kanssa kokeillut varmaan kahdeksaa erilaista yhdistelmää, ja tähän mennessä ominaisuuksiltaan parhaaksi niistä on osoittautunut tukivarsien nosto edessä ylemmäs, jotta tukivarret on vaaterissa. Pitkät tukivarret hyvänä kakkosena, mutta nuo jakarivarret (joita käytännössä kaikki Jeeppien pitkät etutukivasi- paketit on) ei toimi yhtä hyvin kuin nelilinkki. Kun vain saisi itse rakentaa tukivarret haluamassaan mitassa, niin tekisi eteen "puolipitkillä" tukivarsilla kolmilinkki + panhard- yhdistelmän
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten