Viestiketju: Spartan locker
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 20.02.2016, 09:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Timo L mullekko vastailit?
En ole mistään offaamisesta kirjoittanut, vaan siitä miten liukkaalla ei etene takaperin tuo Hiluxi liukkaalla lukkojen kanssa.
En tiedä sun fysiikasta tai muidenkaan mutta useamman kerran kokeiltu.
Varmaan se kaivaa sen jään ja repii jos kuovittaa lukko päällä mutta ei sitä tässä iässä ehdoin tahdoin n 700 eken talvirenkaita viitsi polttaa ja täysin turhaan.
Myös eteenpäin menossa jos takavedolla tökkää ja laittaa lukon päälle niin ei etene, korkeintaan lyö perän sivulle, niin kevyt perä ja painojakauma huono vaikka fyssan kirja sanoo mitä
Sinuun viittasin juu. Jos luit mitä kirjoitin, niin puhuin että takavedolla tai nelivedolla, en puhunut mistään offireiteistä vaan myös kadulla ajaessa. Minulla on ollut noita lukollisia ja lukottomia takavetoja, osassa aika vähänkin painoa takana.. kaikki ne on lukon asennuksen jälkeen/ lukko päällä menneet paremmin takavedolla kuin ilman lukkoa. Esim. Volvo 240:llä oli avoimella perällä jumissa joka paikassa, kitkalukollinen eteni kuin juna. Jeepit mitkä olleet ensin (kuluneella) kitkalukolla, ja olen vaihtanut palalukon on menneet palalukolla takavedolla selvästi paremmin kuin kitkalla. Tämän huomaa jopa katuajossa jos on riittävästi lunta, ja varsinkin jos on toinen puoli pitävällä ja toinen jäällä/ lumella.


Ei tässä ole kukaan puhunut mistään jään läpi sutimisesta, vaan ihan vain siitä että lukko päällä se pitävämmällä oleva rengas tarjoaa pidon ja auto etenee. Jos on tasaisien liukasta, niin sitten on kaksi vetävää pyörää yhden sijaan. Ilman lukkoa taas liukkaammalla oleva pyörä sutii ja meno katkeaa heti. Jos lähdet lukko päällä pöpperöstä samantien, niin pääset todennäköisemmin liikkeelle kuin ilman sitä. Se, että hanuri heittää vähän sivuun niin sitten heittää. Jos et pääse jostain lukko päällä liikkeelle, niin ei siitä voi päästä ilman lukkoakaan liikkeelle.


Jotenkin aina kummastuttaa nämä fysiikan lakeja rikkovat ajoneuvot..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten