Sanompa nyt minäkin muutaman sanan vaikka nyybi vielä "piireissä" olenkin.
Ei kellään varmaan (tai ainakin erittäin harvoilla) ole varaa ostaa kalliita varusteita tosta vaan (sillä kaikkihan ne kalliita on vaikka halvimmasta paikasta ostaisi). Kyllä sitä tulee kysästyä hinnat muutamasta paikasta ennen päätöstä. Yleinen hintataso kyllä selviää helposti.
Mutta ainakin itselleni aloittelijana kunnon asiantunteva palvelu on asia mistä olen valmis maksamaan hieman enemmän. Se kun maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti kun ei tarvitse ostaa jonkun asiaa tuntemattoman tahon hyväksi kehumien mutta täysin omaan tarkoitukseen sopimattomien Esim renkaiden tilalle välittömästi uusia ja sopivia, siitä hieman kalliimmasta mutta asiantuntevasta paikasta.
Kyllähän tuolta rapakon takaa saa tavaraa halvemmalla, mutta silloin pitää tarkkaan tietää mitä tilaa. Tämä ei välttämättä ole helppoa varsinkaan harrastusta aloitteleville noviiseille (kuten minä).
Kyllä siihenkin aikaa ja vaivaa tuhraantuu kun sieltä yrittää löytää sen halvimman paikan. Harva vaan hinnoittelee sitä omaa työtä, mutta olisitteko valmiit näkemään saman vaivan ilmaiseksi jollekkin/joillekkin toisille?
Niinä muutamana kertana kun olen renkaita / tarvikkeita ostanut, olen päätynyt Offivarusteeseen (ensin kylläkin hintatasoa muutamasta paikasta kartoittaen). Sieltä olen ainakin omasta mielestäni saanut hyvän palvelun ja rahoilleni vastinetta.
Sivuilla tulee vierailtua (varusteita katsoen ja uneksien sellaisista) usein ja eihän ne parhaimmasta päästä ole, mutta mielestäni kyllä aika toimivat. Se että Offivaruste ei panosta sivujen laatun, vaan liikkeen palveluun ei mielestäni ole huono asia, vaan antaa mahdollisuuden pitää hinnat kohtuullisina kun ei tarvitse (oman tietämyksen ja kiinostuksen puutteen vuoksi) maksaa jollekkin "nörtille" sivujen ylläpitämisestä.
Ja jos ei KooPeen kaltaisia liikkeen harjoittajia olisi, niin meidän pitäisi kaikkien tilata KAIKKI tarvitsemamme erikois osat ja varusteet jostain rapakontakaa.
Ainahan on mahdollisuus pistää oma putiikki pystyyn ja myydä tavaraa, asiantuntemusta ja palvelua halvemmalla (jos pystyy) jos hinta taso on mielestään liian korkealla. Tai sitten tilata sieltä muualta sitä kamaa mukisematta jos kerran halvemmalla saa.
Kaikki tämä hinta mutina perustuu kuitenkin siihen kun ei haluaisi sitä halvinta vaihtoehtoa kuitenkaan itse metsästää ja nähdä kaikkea sitä vaivaa tilaamisen ja sitten vielä asennuksen suhteen, vaan kaikki pitäis saada vierestä halvimmalla ja mieluiten heti.
Nyt tuli jo vuodatettua tarpeeksi monta riviä, joten eiköhän tämä tältä erää riitä.
KooPee:lle ja muille Offivarustelaisille kuitenkin kiitos hyvästä ja aloittelijaa kannustaneesta palvelusta sekä mahdollisuudesta saada tavaraa asiantuntevan palvelun kera helposti ja nopeasti ihan kotimaan kamaralta.
Terv. Joni
Big is beautiful
|