"Suosikkihommaa", eli mittaritaulun takana kädet naarmuilla/verillä näperrystä sokkona. Tällä kertaa mittariston ilmalinjojen tutkintaa/korjausta, kohde on tuolla näkymättömissä alimpana. Kuvan vasemmasta alareunasta lähtevän valkoisen letkun päässä venttiili josta letku piti saada irti että pääsee puhaltelemaan linjoja. (letkun menopäässä oleva mokkula on virtalukko ja se haluttu käikäle on sen alla, tietysti)
Reilun viiden tunnin jälkeen olikin sit valmista ja pääsi testerillä ajelemaan mittarit, sekä kokeilemaan linjojen tiiviyden. Välillä purettu/kasattu vain puol mittaritaulua, sen takaa kamaa pois, rungon iso pohjalevy pois että sai sieltä linjat esiin (tulevat takarungosta lattian alla ohjaamoon)
Positiiivista oli että todennäköinen vika löytyi ja se tuli korjattuakin vaikka aikaa menikin.
Tähän koneeseen vaihdoin vuosi sitten toisen jarrupääsylinterin, kyllä siinä pari kirosanat pääsi kun sylinterit ovat jalkatilan katossa mittaritaulun alla vaakatasossa semmoinen profiilin sisällä. Hiton kapea amme muutenkin koko tila, vaikka penkki oli pois niin kyllä sinne piti ikäänkuin sukeltaa ja sit myöhemmin miettiä miten pääsee pois. Ranskalainen vehes niin on osattu inkkeet asentaa todella huoltoystävällisesti.