Hyvinpä alkoi mutikkailla ajelu tuossa äsken.. Olin tulossa kaupungista 33" mutiaiset alla kotia ja huomasin, että pienempi sivutie oli jäinen ja melko helevatan liukas. No, päätin laittaa nelivedon päälle ja kokeilin jarrutella ja pitoa oli mun mielestäni hyvin.. Sitten yhessä vasemmalle kaartuvassa mutkassa (ihan loiva) pajero lähteearmottomaan luisuun ja pyörähtää apauttirallaa 360` tiellä. Seuraavaa havainto vaakapyörimisliikkeen jälkeen on, että auto käy ainakin vielä ja huomaan olevani jossain viereisenpellon ojanpientareella. Ovia ei saanut auki, koska lunta oli ikkunoiden alalaitaan asti, lopulta sain ängettyä itteni ulos autosta takakontin kautta (onneks on kahva sisäpuolella myös) ja kattelen auton alle ja mietin, että pitäskö kaivaa vai yrittää peruuttaa saamaa reittiä takas. Kuitenkin asiaa tutkittuani päätin yrittää mennä eteenpäin pelkällä nelivedolla, koska pellolle menevä liittymä oli melko lähellä sukelluspaikkaa.. Eihän se pelkälllä nelivedolla tehny muuta kuin kaivanu syvemmälle. Rupesin penkomaan taskuja ja huomasin, että puhelinkin oli jäänyt kotiin ja kävelymatkaa olis 10km. Päätin kuitenkin kokeilla vielä kerran etiäpäin. Eikun aski asentoon 4HLlc ja takaaksulan lukko päälle. Hieman hirvitti katella kun valot ei meinannu syttyä tauluun millään (vilkutti pirun pitkään) lopulta kaikki valot palo tasaisena ja kokeilemaan. Auto liikahti kuin panssarivaunu ja nousi pellolle ja siitä etiäpäin tielle takaisin hirveän raastavan äänen saattelemana. Ulos nopiasti autosta ja kattomaan mikä siellä ääntää. Pohjapanssari oli irronnu etuosastaan ja laahasi niin maan perk.maata. Työkalut kontista esille ja viimeinen pultti irti takalaidasta ja ilman panssaria kotia. Että semmosta, muúta en huomannu rytinässä rikkoontuvan vaikka vauhtiakin oli n.45km/h.. Huomenna pitää käydä oikasemassa vanha panssari tai tehdä uusi ja paremmin muotoiltu versio. Että semmosta tällä kertaa. Oli vain hyvä tuuri.
" King of the road & OFFROAD "
Mitsubishi Pajero 2.8TD IC
BFGoodrich MudTerrain 33*12,5 R15
|